برگزاری مراسم عزاداری و دسته عزای امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی تهران

به مناسبت ایام سوگواری و دهه اول محرم، دسته عزاداران حسینی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقابل معاونت غذا و داروی دانشگاه به سمت سازمان مرکزی دانشگاه حرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، سه شنبه 3 مردادماه 1402 همزمان با هفتمین روز محرم از ساعت 9:30 با حضور رئیس دانشگاه، مسئولان، استادان، برادران و خواهران دانشجو و همکار دانشگاه علوم پزشکی تهران، دسته عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران اش به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

در این مراسم دسته عزاداری به منظور اشاعه فرهنگ عاشورایی با عبور از محوطه دانشگاه تهران و قبور شهدای گمنام مسجد دانشگاه تهران، با گذر از خیابان 16 آذر و بلوار کشاورز با مداحی کربلایی محمود اشتیاقی و با حضور مشتاقان اهل بیت (س) به سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران رسیدند.

در ادامه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه سازمان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر معصومی در وصف حادثه محرم، عاشورای حسینی، حجاب و عفاف و وضعیت مسلمانان در جامعه جهانی حسینی علیه السلام سخنرانی کرد و سپس کربلایی محمود اشتیاقی، اکبر عبادی و حسین کنعانی مداحان اهل بیت به روضه خوانی، مداحی و سینه زنی برای عزیز حضرت زهرا (س) پرداختند.

عزاداری و اقامه عزا و گریه کردن بر عزیزان از دست‌رفته توسط ائمه معصومین علیه‌السلام رایج بوده است و عزاداران حسینی (ع) پس از پایان مراسم میهمان سفره اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

توضیح اینکه این مراسم به همت معاونت های فرهنگی و دانشجویی، غذا و دارو، توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، روابط عمومی دانشگاه، بسیج جامع پزشکی و اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

غلامرضا

غلامرضا

02/05/04 - 10:35

دیروز دسته عزاداری نسبت به سالهای گذشته خیلی باشکوهتر و بزرگتر بود. ولی متاسفانه عظمت این حضور به درستی در خبر و تصاویر نشان داده نشده. میشد چند گالری تصویر از مراسم در خبر گنجاند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *