برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با مشارکت واحد آموزش بیمارستان امام رضا (ع) جلسه آموزشی با عنوان مهارت‌های ارتباطی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه آموزشی که دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد مهرداد محمودی، روانشناس مرکز خدمات تخصصی سلامت روان جامعه نگر قائمیه در خصوص موضوع جلسه گفت:  مهارت ارتباطی مدیران یعنی بدانید با هرکسی چگونه و در چه سطحی ارتباط ایجاد کنید و آن را ادامه دهید و قابلیتی است که مدیران را قادر می‌سازد خواسته‌های خود را مطرح کنند و بدون مقاومت از سوی دیگران نتیجه مثبت بگیرند.
وی به هفت مورد از مهارت‌های ارتباط مؤثر در سازمان اشاره و تصریح کرد: صریح و صادق باشید، از دیدگاه دیگران هم به موضوعات نگاه کنید، شور و شوق خود را نشان دهید، خیلی بلند صحبت نکنید، مواردی که باعث آزار می‌شوند را بر زبان نیاورید، کارها را بیش‌ازحد بزرگ جلوه ندهید و به آنچه افرادتان می‌گویند به‌دقت گوش کنید.
وی در ادامه به بیان چند نکته تحت عنوان فوت کوزه‌گری مهارت ارتباطی مدیریتی پرداخت و افزود: افرادی که مهارت‌های ارتباطی مدیران را آموخته‌اند، از سیستم پاداش‌ده‌ی مناسبی در سازمان خود استفاده می‌کنند. هنگام صحبت کردن مخاطب منحصربه‌فرد داشته باشید. فردی که مهارت ارتباطی مدیریتی را می‌داند، حتی در جمع هم به‌گونه‌ای صحبت می‌کند که تک‌تک افراد تصور کنند مخاطب صحبت‌های او هستند.
محمودی در ادامه مطلب فوق افزود: انتقادات به‌جا و اصولی ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که انتقادپذیری نیز جزو مهارت ارتباطی مدیریتی به شمار می‌رود. مدیران حرفه‌ای اشتباهاتشان را می‌پذیرند و اصلاح می‌کنند. فردی که مهارت‌های ارتباطی مدیران را می‌داند، با کارمندان خود به‌صورت دائمی در ارتباط است. بنابراین یک کارمند می‌تواند به‌راحتی با مدیرعامل ملاقات داشته باشد. درواقع مدیر حرفه‌ای خیلی دور از دسترس نیست و کارمندان از برقراری ارتباط و صحبت با او نمی‌ترسند.
وی در ادامه کارگاه مهارت‌های ارتباطی مدیران به بیان تئوری‌های مختلف و مرتبط با این موضوع پرداخت.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *