برگزاری کارگاه پیشگیری از رفتارهای خود آسیب‌رسان در اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب‌رسان ویژه مدرسین آموزش خانواده آموزش‌وپرورش اسلامشهر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این کارگاه که دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه  گفت: مهم‌ترین رسالت تخصصی مشاوران ارتقا سطح سلامت روان دانش آموزان در همه دوره‌های تحصیلی است و با توجه به افزایش آسیب‌های روانی - اجتماعی در جامعه، مشاوران تربیتی و تحصیلی خط مقدم پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس هستند.
وی با اشاره به اهمیت سلامت روانی رفتاری دانش آموزان خاطرنشان کرد که مشاوران باهدف ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به‌سلامت روان، دانش آموزان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های روانی توانمند سازند.
دکتر فتحی با اشاره به اهمیت نقش مشاوران در پیشگیری از خودکشی گفت: مشاوران می‌توانند به افراد در درک بهتر ارتباط بین سوءمصرف مواد و اختلالات خلقی و افکار و رفتار خودکشی به افراد کمک کنند. آنها همچنین می‌توانند به برنامه‌های پیشگیری از عود، ایجاد حمایت‌های اجتماعی و در صورت نیاز ارجاع به مراکز تخصصی روان‌پزشکی و مراکز درمان مصرف الکل و مواد کمک کنند. به همین منظور آنها به‌خصوص در کشورهای درحال‌توسعه به مجموعه‌ای از راهنماهای عملی، در دسترس و آموزنده در ارتباط با بحران خودکشی نیاز دارند. متأسفانه، در برنامه‌های آموزش سلامت روان، آموزش‌های همه‌جانبه در مدیریت خودکشی به‌ندرت اتفاق می‌افتد.
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *