بیست و هفتمین نشست تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

در بیست و هفتمین نشست تیم رهبری و مدیریت، گزارش هیئت ارزشیابی آموزش تخصصی و فوق تخصصی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گروه صرع و MS  و گروه پاتولوژی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

️به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نشست تیم رهبری و مدیریت این مرکز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید علی مومنی سرپرست معاونت امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام، دکتر روح‌اله میری رئیس انیستیتوکانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی(عج)، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، طاهره زرعی‌چیان سرپرست دفتر پرستاری و سایر مدعوین در دفتر سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر علیرضا عبدالهی به مرور گزارش هیئت ارزشیابی آموزش وزارت بهداشت از عملکرد و ساختار گروه پاتولوژی مجتمع پرداخت و با اشاره به بازخورد بسیار مثبت ارزیابان در روز بازدید، مهمترین نقاط قوت بخش کلینیکال پاتولوژی این مرکز که در گزارش ذکر شده است را به ترتیب، حضور اعضای هیئت علمی فوق تخصصی توانمند و علاقمند به فعالیت های آموزشی و پژوهشی، فضای فیزیکی مناسب فعالیت‌های آموزشی، ﺣﺠﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪ‌ﻫﺎی پاﺗﻮﻟﻮژی که ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ کاری ﺩﺭ ۵ ﺯﯾﺮ ﺷﺎﺧﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪی ﺷﺪﻩ است، وجود خدمات و تجهیزات میکروسکوپ الکترونی، IHC و IF در بخش پاتولوژی این مرکز، ﺩﺍﻣﻨﻪ ﻭﺳﯿﻊ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﻭ امکانات آزمایشگاهی ﺩﺭ ﺑﺨﺶ کلینیکال، ﻭﺟﻮﺩ بانک بافتی ﻭ امکانات ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﻓﺎﯾﻞ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎی پاتولوژی، ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺨﺶ مولکولار ﺑﺎ تمرکز ﺑﺮ ﺗﺴﺖ‌ﻫﺎی کلینیکال خواند.
رئیس بخش‌های پاتولوژی و آزمایشگاه مجتمع در ادامه ضمن اعلام آمار تعداد اعضای هیئت علمی بخش آسیب شناسی گفت: ۷ نفر عضو هیئت علمی ثابت داریم و طبق گزارش ارزیابان وزارت بهداشت باید حداقل دو عضو هیئت علمی دیگر نیز به این مجموعه بیفزاییم که در حال انجام اقدامات لازم برای تخصیص اعضای هیئت علمی درمانی به مجتمع هستیم.
سپس مهمترین پیشنهادات هیئت ارزیابی از جمله گسترش امکان ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺗﺴﺖ‌ﻫﺎی مولکولار ﺩﺭ ﺷﺎﺧﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ مولکولی ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎی ﺑﺎﻓﺖ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻣﻐز و همچنین توسعه پاتولوژی دیجیتال با توجه به وجود دستگاه اسکنر لام در این بخش بررسی شد.
دکتر اینانلو ضمن تقدیر از تلاش بخش پاتولوژی مجتمع اظهار داشت: در بازدیدهای متنوعی که با معاونتهای گوناگون از این بخش داشته‌ایم نظم موجود در این بخش چشمگیر است.
در ادامه دکتر حریرچیان رئیس بخش مغز و اعصاب مجتمع با ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی این گروه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، این مرکز را تنها مرکز فوق‌تخصصی دانشگاهی کشور با این تنوع ارائه خدمت عنوان نمود که همزمان دارای چهار برنامه پرورش فلوشیپ است.
وی واکنش ارزیابان را به برنامه‌های آموزشی این مرکز در حوزه صرع و MS تحسین‌آمیز خواند.
در ادامه دکتر تفاخری با ذکر شیوع ۸۰۰ هزار نفری بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان گفت: با راه‌اندازی مرکز صرع این مجموعه، این دسته بیماران از خدماتی مانند پیدا کردن کانون تشنج و حذف آن، واگال استیمولیشن، DBS و رژیم کتوژنیک برخوردار شده‌اند.
وی با ذکر این ملاحظه که مطالعات و مقالات منبعث از فعالیت‌های این بخش دارای تعداد کمتری بیماران ثبت شده نسبت به برخی مراکز خارجی است گفت: آمار موفقیت مداخلات جراحی های صرع در این مرکز از میزان موفقیت اعلام شده در مطالعات جهانی بالاتر است.
دکتر تفاخری با اشاره به افزایش تعداد دستگاه‌های video EEG monitoring در سالهای اخیر عنوان کرد: صف انتظار طولانی بیماران برای بهره‌گیری از خدمات منحصر به فرد این مجموعه، تعرفه پایین و دولتی خدمات و همچنین مراجعه مواردی از بیماران بین‌المللی، باعث شده تا توسعه این خدمات ضروری و کمک کننده باشد.
گسترش فضای فیزیکی بخش صرع، چالش‌های ایکتال اسپکت، ملاحظات ایمنی ساختمانی و طرح های دانش‌بنیان همچون الکتروپوریشن از دیگر محورهای این گفتگو بود.
در خاتمه نشست رئیس مجتمع از تلاش، زحمات و دستاوردهای گروه نورولوژی قدردانی کرد.
توضیح اینکه دکتر علیرضا عبدالهی رئیس بخش پاتولوژی، دکتر محمدحسین حریرچیان رئیس بخش مغز و اعصاب، دکتر عباس تفاخری و دکتر سارا رنجی اعضای هیئت علمی گروه نورولوژی در این نشست بعنوان مدعو حضور داشتند.

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان

تصاویر