موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، میزبان سمینار بازتوانی ریه شد

سمینار یک روزه بازتوانی ریه در بیماران، با همکاری گروه پزشکی ورزشی و اساتید گروه ریه دانشگاه علوم پزشکی تهران در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران موزه ملی تاریخ علوم پزشکی؛ دکتر محمد حسین پور غریب، متخصص پزشکی ورزشی و رئیس بخش پزشکی ورزشی بیمارستان شریعتی، با اشاره به اینکه امروزه مشکلات شایع ریوی، یکی از عمده شکایت های بیماران خصوصا پس از پاندمی کرونا در کشور است، خاطر نشان کرد: بیماران ریوی اعم از افرادی که دچار بیماری کرونا شدند، بیماران COPD، افراد مبتلا به آسم و سایر بیماران، می توانند از طریق بازتوانی ریوی، کیفیت زندگی و ظرفیت ورزشی خود را بهبود بخشند.
وی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان یکی از مراکز علمی فعال در زمینه بازتوانی بیماران ریوی خواند و تصریح کرد: این مراکز در بیمارستان های امام خمینی، سینا، شریعتی و یاس به صورت جدی در زمینه بازتوانی ریوی بسیار فعال است.
دکتر پورغریب سپس به سمینار یکروزه اشاره کرد و افزود: امروز میزبان برنامه توانبخشی ریوی با همکاری گروه ریه دانشگاه هستیم و عملا برنامه جامعی با رویکرد آخرین یافته های توانبخشی در دنیا، در حال اجرا است. در این حیطه، انجمن علمی پزشکی ورزشی، گروه علمی پزشکی ورزشی و مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی انجمن با همکاری یکدیگر مشغول به فعالیت هستند و عملا دستاوردهای خوبی در این حوزه ایجاد شده است از جمله آنکه توانستیم استاندارد توانبخشی بیماران کووید را با همکاری سایر گروه ها در وزارت بهداشت تدوین کنیم.
رئیس بخش پزشکی ورزشی بیمارستان شریعتی، افزود: همچنین با همکاری شکل گرفته میان گروه های علمی پزشکی ورزشی و انجمن علمی متخصصین ریه ایران، برنامه های نوینی در حیطه توانبخشی ریوی شکل گرفته است و مقرر شده تا برنامه های فصلی آنلاین و سالیانه برای سراسر کشور برگزار شود.
دکتر پور غریب، بازتوانی ریوی را مداخله‌ای ایمن برای بیماران مبتلا به COPD پس از تشدید بیماری خواند و تاکید کرد: درمانگاه های پزشکی ورزشی و بازتوانی قلبی ریوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آماده خدمت رسانی به بیماران است و امیدواریم با ارائه خدمات علمی، بتوانیم کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشیم و مشکلات آنها را کاهش دهیم.

 سرور  جابر قادری
تهیه کننده:

سرور جابر قادری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *