کارگاه دستیاران نو ورود بیمارستان سینا برگزار شد

کارگاه دستیاران نو ورود بیمارستان سینا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 مهرماه سال1402 به همت معاونت آموزشی بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، دکتر محمد رضا قینی، معاون آموزشی بیمارستان سینا در ابتدای این کارگاه ضمن بیان خیر مقدم به دستیاران، حضور آنان را در بیمارستان سینا تبریک گفت و بیان داشت: بیمارستان سینا از قدمتی زیادی برخودار و خاک آن دامنگیر است و بعد از گذشت 4 سال احساس می کنید یک سینایی هستید.

و در ادامه افزود: یک دوره جدیدی در زندگی شما آغاز شده، در دوره تخصص احساس تعلق خاطری به پزشکی پیدا می کنید و این دوره یک دوره بسیار مهم در زندگی شما است و امیدوارم بهره کافی از آن ببرید.

دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا، نیز ضمن بیان خیر مقدم و تبریک سال تحصیلی جدید خطاب به دستیاران سال اول عنوان داشت: شما وارد یک بیمارستان بسیار مردمی، اخلاق مدار و با حضور هیئت علمی های برجسته شده اید و سپس در بیان تاریخچه بیمارستان افزود: ناصر الدین شاه بعد از مراجعت از سفر به اروپا در سال 1252 و مواجه با پیشرفت های آن سامان، دستور ساخت بیمارستانی به سبک بیمارستان های اروپایی در ایران را به میرزا علی اکبر خان نفیسی ملقب به  ناظم الطباء می دهد و این بیمارستان طی مدت 3 سال پایه ریزی و تاسیس می شود در زمان تاسیس مریضخانه دولتی از 30 تخت بستری برخوردار بود.

دکتر طالبیان در ادامه با بیان اینکه بیمارستان سینا جزو افتخارات ملی کشور محسوب می شود، عنوان داشت: زیرا مریضخانه دولتی در زمان جنگ جهانی اول، یکی از تنهاترین بیمارستان هایی بود که به خدمت رسانی به مردم می پرداخته است.

رئیس بیمارستان سینا، همچنین با اشاره به تغییر نام بیمارستان سینا از مریضخانه دولتی به بیمارستان سینا گفت: در سال 1319 به پاس قدردانی از خدمات بوعلی سینا اسم این مرکز درمانی از مریضخانه دولتی به بیمارستان سینا تغییر یافت. وی همچنین به معرفی استادان نامی و برجسته بیمارستان سینا از گذشته تا کنون پرداخت.

دکتر طالبیان در بخش دوم سخنان خود به معرفی خدمات درمانی، تشخیصی و آموزشی و پژوهشی بیمارستان و همچنین معرفی اعضای هیئت رئیسه بیمارستان پرداخت و عنوان داشت: بیمارستان سینا از جمله بیمارستان های پرکار و شلوغ است اما تمامی فارغ التحصیلان این مرکز جزو پزشکان برجسته در آینده خواهند شد.

دکتر محدثه آزادواری، معاون پژوهشی بیمارستان به معرفی امکانات و فعالیت های پژوهشی این مرکز درمانی پرداخت و بیان داشت: پژوهش در کنار درمان بسیار موثر است و کمک می کند تا ما به نتایج درمان آگاهی پیدا کنیم و  پیشرفت هایی که در درمان انجام می شود را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی گفت: جشنواره پژوهشی با قدمت 18 سال به صورت سالانه در بیمارستان سینا برگزار می شود. تمامی دستیارانی که فعالیت های پژوهشی دارند می توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

و  در ادامه اولین روز کارگاه، دکتر احمد سلیم زاده، فوق تخصص روماتولوژی به موضوع پرونده نویسی و خلاصه نویسی پرونده، دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی به موضوع پروفلاکسی پس از مواجهه شغلی و آنتی بیوتیک قبل از عمل، دکتر نظر، متخصص پاتولوژی به موضوع نمونه گیری و ارسال به آزمایشگاه، دکتر علیرضا جلالی، رئیس بخش اورژانس به معرفی درمانگاه اورژانس و طب اورژانس، دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان به معرفی کمیته های بیمارستان، دکتر هدیه مرادی، رئیس بخش آزمایشگاه و پاتولوژی به موضوع انتقال خون، دکتر زهرا شجری، متخصص قلب و عروق به موضوع مشاوره ها، دکتر پانته آ آریا، متخصص اعصاب و روان به موضوع سلامت روان دستیاران، و دکتر هدا آصفی، متخصص رادیولوژی به آموزش پکس و آشنایی با بخش رادیولوژی و دکتر کوروش کریمی یارندی، متخصص جراحی مغز و اعصاب به آموزش مهارت های ارتباطی پزشک و بیمار و برخورد با بیماران خاص و دکتر مظاهر قربانی به ارائه موضوع مشاوره پزشکی قانونی و گواهی فوت پرداختند.

و در دومین روز این کارگاه نیز به ارائه موضوع های، کنترل عفونت بیمارستانی توسط دکتر مهناز منتظری، متخصص بیماری های عفونی، رضایت نامه و برائت توسط دکترمیترا اخلاقی، متخصص پزشکی قانونی، متخصص پزشکی قانونی، داروخانه و تامین دارو توسط دکتر فرهاد نجم الدین، رئیس داروخانه و شیوه مقاله نویسی توسط دکتر پیام کبیری، سرپرست انتشارات و علم سنجی دانشگاه پرداخته شد.

 

فاطمه صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *