کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌های پیش‌روی سال جاری برگزار شد

در کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌های پیش‌روی سال جاری بحث‌وبررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران دوشنبه 12 تیر 1402 با حضور دکتر منصور کشاورز مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر سید منصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، دکتر عارفه جعفریان دکترای ژنتیک و بافت سلولی، دکتر مجتبی پارسا رئیس گروه اخلاق پزشکی، دکتر علی اکبری ساری رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت، دکتر ماشاء الله ترابی مدیر روابط‌عمومی و دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران برگزار شد.
ابتدای جلسه پس از تلاوت قرآن توسط دکتر پارسا و عرض خیرمقدم توسط دکتر مقیمی به حاضرین، دکتر گتمیری با بیان مقدمه‌ای در خصوص اهداف کمیته هیئت‌علمی ایثارگران گفت: از وظایف اصلی این کمیته روشن نگه‌داشتن چراغ ایثارگری و باز تعریفی از ایثارگری ست. به این مفهوم که افراد ایثارگری هستند که ممکن است در جنگ هم حضور نداشتند؛ ولی همه فعالیت‌هایشان در جهت خدمت به مردم و ارتقا سطح علمی دانشگاه است. از وظایف دیگر یکی زمینه‌سازی، اطلاع و بهره‌برداری اعضای هیئت‌علمی ایثارگر از برخی از تسهیلات ویژه بر اساس ضوابط قانونی و دیگری هدایت و الگوپذیری جامعه دانشگاهی از ایثار و فداکاری اساتید و نخبگان هیئت‌علمی در برهه‌های زمانی مختلف است. وی به اثرگذاری جلسات متعدد با رؤسای دانشگاه از سال 1389 تا کنون، همچنین سلسله همایش‌های فرهنگی با محوریت قرآن، حمیت ملی بر مبنای آموزه‌های مذهبی، تعهد حرفه‌ای اشاره کرد و تأکید کرد که لازم است این همایش‌ها ادامه پیدا کنند.

سپس دکتر ترابی به همایش بررسی نقش علم و فن‌آوری در دفاع مقدس که در هفته دفاع مقدس در دانشگاه برگزار می‌شود، اشاره کرد و ضمن ذکر محورهای همایش از اعضای کمیته برای همکاری در کمیته‌علمی و اجرایی همایش دعوت به عمل آورد.

در ادامه دکتر پارسا از برگزاری کنگره اخلاق در پزشکی در سال جاری خبر داد و پیشنهاد برگزاری پنل اخلاق در بحران، جنگ و بلایای طبیعی از طرف کمیته را مطرح کرد که مورد استقبال اعضاء قرار گرفت.

سپس سایر حاضرین پیشنهادات و نظرات خود را برای دستیابی سریع‌تر و بهتر اهداف کمیته مطرح کردند.

در پایان جلسه دکتر گتمیری نظرات اعضای کمیته را بدین شرح جمع‌بندی کرد:

  • برگزاری یک جلسه هم‌اندیشی اعضای هیئت‌علمی ایثارگر با رئیس دانشگاه مسئول پیگیری و هماهنگی دکتر ترابی با رئیس دانشگاه (قبل از برگزاری جلسات هم‌اندیشی، فراخوان هیئت‌علمی ایثارگر از طریق ارائه موضوع، مطالعه و بررسی در مورد آن و طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات همکاران انجام خواهد شد).
  • شرکت در کنگره اخلاق پزشکی و برگزاری پنل اخلاق در بحران، جنگ و بلایای طبیعی با پیگیری دکتر پارسا
  • برگزاری سمپوزیوم مشکلات سلامت ایثارگران، دکتر جعفریان پیش‌نویس اولیه را تهیه و در جلسه بعد ارائه نمایند.
  • معرفی‌ پیش‌کسوتان شاخص ایثارگر دانشگاه، توسط دکتر مقیمی
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *