گزارش دکتر یحیی دولتی از سفر به کانادا به منظور تاسیس شعب بین الملل دفتر ارتباط با دانش آموختگان در این کشور

در جلسه مشورتی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران استاد یحیی دولتی گزارشی از سفر به کانادا به منظور تاسیس شعب بین الملل دفتر در این کشور ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در جلسه مشورتی روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ که در دفتر ارتباط با دانش اموختگان و با حضور دکتر گتمیری رئیس این دفتر برگزار شد، دکتر دولتی گزارشی  از سفر خود به شهرهای مختلف کانادا و گفتگو با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران مقیم این شهرها ارایه داد و قدم اول برای گسترش شعب بین الملل را عضویت رسمی این افراد در دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد.
رئیس افتخاری مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد با تحقق این مطلب این افراد خود را ملزم می‌دانند در تأسیس و توسعه شهر بین‌الملل دفتر ارتباط با دانش آموختگان تلاش و البته حق عضویت هم پرداخت کنند.
وی ادامه داد: ما درسالهای گذشته توانستیم کمک هایی را جمع آوری کنیم و با این کمک ها موفق به ساخت درمانگاه پوست در شهر بم شدیم که همچنان فعال است و هم چنین در شهر های شمالی مدرسه ای تاسیس شد که در سال جاری شش نفر قبولی در رشته پزشکی داشته است.
استاد دولتی افزود: با توجه به اینکه در تمامی دانشگاه های مطرح دنیا حق عضویتی از دانش آموختگان گرفته و پروژه هایی پیشنهاد داده میشود تا با این حق عضویت اجرا شوند ما باید این مسیر را فعال نماییم و این پروژه تحقق پیدا کند.
دکتر دولتی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما دانش آموختگان زیادی داریم از طریق حق عضویت هزینه قابل توجهی جمع آوری خواهد شد که با این هزینه کارهای ارزنده زیادی قابل انجام است.
در ادامه دکتر گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به استاد دولتی گفت: ما از همکاران دفتر خواسته ایم تا ارسال پیام های حق عضویت را هم از طریق پیام کوتاه و هم از طریق ایمیل شروع کنند و برای دانش آموختگان خارج از کشور نیز این حق عضویت به صورت ارزی و از طریق دلار و یورو در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از حدود یکصد و چهل هزار دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران ما حدود ۵۸ هزار نفر را به صورت عضو رسمی در دفتر ارتباط با دانش آموختگان ثبت شده و با شماره همراه و ایمیل داریم اما نیاز است افراد باقی مانده نیز به عضویت درآیند تا بتوانیم پیام رسانی را به طور کامل انجام دهیم.
دکتر گتمیری در ادامه از استاد دولتی خواست با توجه به جایگاه اجتماعی و آکادمیک و سابقه درخشان خود در زمینه امانت داری و هم چنین در اهدای اموال خود برای کمک به دانشگاه مدیریت و سرپرستی این امر را برعهده بگیرند و از ایشان خواست که با زبان الهام بخششان این امر را گسترش دهند.
 سپس استاد دولتی افزود: بنده خود را در جذب و تشویق افراد موظف میدانم و در زمینه اینکه کمک های این عزیزان در کجا و به چه صورت هزینه شود هم باید کاملا شفاف سازی شود زیرا با این کار ممکن است افراد حتی پروژه ای را نیز به تنهایی تقبل کنند.
در ادامه دکتر سید احمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان، درباره تمهیدات لازم برای دریافت ارز و تبدیل به پول کشور سوالاتی مطرح کرد که دکتر دولتی گفت تمهیدات لازم برای این امر اندیشیده شده است و با راهکارهایی قابل انجام است.

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *