نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب

دکتر قناعتی: راه اندازی مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های گروه بیماری های مغز و اعصاب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دیدار با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های مغز و اعصاب گفت: راه اندازی مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های گروه بیماری های مغز و اعصاب است.

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دیدار 30 مرداد 1402، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران  عملکرد این گروه را مثبت ارزیابی کرد و با یادآوری موفقیت هایی که در نتیجه برنامه محوری در دانشگاه حاصل شده افزود: موفقیت ها و چالش های نظام سلامت را در طول این سال ها احصا و باتوجه به شرایط کشور، با نگاه به پیشرفت های جهانی برنامه ریزی کرده ایم. در این مدت نیز در دانشگاه موفقیت های خوبی حاصل شده که نتیجه رویکرد برنامه محوری در همه گروه ها، دانشکده ها و بیمارستان هاست.
رئیس دانشگاه توجه به نیروی انسانی را از اولویت های دانشگاه دانست و گفت: سرمایه انسانی مهمترین رکن دانشگاه است و تاکید داریم کرامت همکارانی که برای اعتلای دانشگاه تلاش می کنند رعایت شود.
دکتر قناعتی راه اندازی مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان را فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های گروه بیماری های مغز و اعصاب دانست و گفت: این پروژه پس از حدود ده سال توقف دوباره از سر گرفته شده و دانشگاه تلاش می کند که با راه اندازی آن ظرفیت لازم را برای توسعه نرو ساینس فراهم آورد و این گروه باید جدی در راستای پیشرفت های علمی تلاش کند.
رئیس دانشگاه با تاکید بر وطن دوستی و تعلق خاطر برای خدمت به مردم افزود: دانشگاه با بیش از 170 سال قدمت، جایگاهی را در کشور به دست آورده که محصول تلاش بزرگانی است که عمر خود را صرف پیشرفت آن کرده اند و در دوره های مختلف مسئولیت آن را برعهده داشته اند. خدمت به مردم، مایه افتخار همه ماست که در سیستم دولتی فعالیت داریم. نباید تسلیم شرایط موجود باشیم و باید با کمک یکدیگر و صبر و حوصله مشکلات را حل کنیم.
دکتر قناعتی با اشاره به حمایت های دانشگاه از سرمایه های انسانی گفت: افزایش انگیزه در اعضای هیئت علمی و فراگیران مسئله جدی است و در این مدت تلاش کردیم با روش های مختلف این انگیزه را تقویت کنیم. یکی از این روش ها،  ترمیم دریافتی اعضای هیئت علمی، فراگیران و پرستاران است. آنچه مهم است اینکه  نگرشمان را نسبت به مسائل اصلاح کنیم و با امید به فعالیت خود ادامه دهیم.
رئیس دانشگاه با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران محل تحصیل بهترین هاست افزود: شاخص های علمی در پذیرش دستیاران باید مورد توجه قرار گیرد و برای افزایش کیفیت علمی همه باید تلاش کنیم.
دکتر قناعتی با اشاره به درخواست گروه مغز و اعصاب در تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز گروه گفت: تعداد قابل قبولی مجوز جذب عضو هیئت علمی را بزودی دریافت میکنیم و در این زمینه کمبودهای گروه شما نیز مورد توجه قرار می گیرد و مهم است که در جذب افراد، نظرات علمی گروه را دریافت کنیم تا افراد شایسته در دانشگاه فعالیت کنند.
رئیس دانشگاه، از اعضای هیئت علمی گروه خواست نیازهای تجهیزاتی خود را اعلام کنند و گفت: در این دوره تجهیزات پیشرفته ای برای دانشگاه تامین شده، شما نیز کمبودهای خود را اعلام کنید که برای تهیه آن برنامه ریزی شود.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود، با تاکید بر ایجاد فضای تعامل و دوستی در دانشگاه گفت:. معتقدم اگر مدیری می خواهد موفق باشد نباید خود را از مجموعه جدا بداند و برای خود جایگاه خاص قایل باشد. این رویکردی است که به آن تاکید داریم و تلاش می کنیم با کمک یکدیگر برنامه ها را به انجام رسانیم.
گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه پیشگام راه اندازی دوره های مختلف فلوشیپ
در ادامه دکتر محمدرضا قینی مدیرگروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب، دیدار با رئیس دانشگاه را فرصت خوبی برای بیان نقطه نظرات همکاران دانست و گفت: گروه بیماری های مغز و اعصاب از نظر تعداد اعضای هیئت علمی یکی از گروه های کم جمعیت دانشگاه است اما با همه توان، به فعالیت خود ادامه می دهد.
دکتر قینی با اشاره به کسب رتبه های اول بورد، به نقش این گروه در بنیان گذاری فلوشیپ های مورد نیاز کشور تاکید کرد و گفت: فلوشیپ MS، سردرد و نورو واسکولار در دانشگاه برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است و هیچ دانشگاهی این تعداد فلوشیپ را در گروه مغز و اعصاب ندارد.
مدیر گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه با اشاره به درخواست گروه، در تامین تجهیزات و نیروی انسانی و جذب نیروهای توانمند گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایرانیان زمینه توسعه فعالیت های گروه فراهم شود.
سپس اعضای گروه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی بیماری های مغز و اعصاب

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *