مراسم یادبود شهید سید رضی موسوی و گرامیداشت شهدای کرمان

دکتر قناعتی: به وظایفمان درست عمل کنیم و اخلاص، پاکی، مطالعه علمی، کار اجرایی دقیق و اصولی را مبنای عملکرد خود قرار دهیم

دکتر قناعتی در مراسم یادبود شهید سید رضی موسوی و گرامیداشت شهدای کرمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به وظایفمان درست عمل کنیم و اخلاص، پاکی، مطالعه علمی، کار اجرایی دقیق و اصولی را مبنای عملکرد خود قرار دهیم.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در یادبود 19 دی 1402، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلع سخنان خود آیه 24 سوره توبه را خواند و با اشاره به مضمون آیه «اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفه‌ی شما و اموالى که به دست آورده‌اید و تجارتى که از کساد شدنش مى‌ترسید، و خانه‌هایى که به آن علاقه دارید، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راه او محبوب‌تر است، در انتظار این باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند! و خداوند گروه فاسقان را هدایت نمى‌کند» گفت: این آیه را چراغ راه خود قرار دهیم و بدانیم در امتحانات بیشماری که در طول مسیر زندگی مواجهیم آخرت خود را به دنیا نفروشیم.
دکتر قناعتی با تبریک و تسلیت شهادت شهدای گلزار کرمان  و سردار رضی، فقدان ایشان را جبران ناپذیر دانست و با اشاره به تعبیر استیو جابز از مرگ گفت: مرگ تنها حقیقتی است که هیچ کس با هر دیدگاه و طرز فکری نمی تواند منکر آن شود. خوشابه حال کسانی که مرگشان فی سبیل الله باشد و شهادت توفیقی است که نصیب بندگان خاص خدا می شود.
رئیس دانشگاه، انقلاب اسلامی را نوری در دنیای مادی گرا و پرآشوب کمونیسم و کاپیتالیسم دانست و گفت: 43 سال است که به هر توطئه و دسیسه ای می خواهند این نظام را از بین ببرند اما غافل از اینکه در لابه لای هیاهوی حوادث افرادی رشد می کنند که بی نظیرند. همانگونه که دفاع مقدس افراد معمولی را به شهید همت ها، شهید باکریها و ابراهیم هادی ها تبدیل کرد و این روند تا عصر حاضر ادامه دارد و افرادی مانند شهید سلیمانی و شهید رضی به مقام شهادت رسیدند که تجلی انسان کامل هستند.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خوش به سعادت کسانی که بتوانند مانند شهید رضی زندگی کنند؛ به بهره ای که می توان از این جلسه گرفت اشاره کرد و گفت: اگر توفیق نداریم در میدان غزه باشیم حداقل در محیط کار خود درهر جایگاه و مسئولیتی که هستیم به وظایفمان درست عمل کنیم و اخلاص، پاکی، مطالعه علمی، کار اجرایی دقیق و اصولی را مبنای عملکرد خود قرار دهیم.

 

 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی