احداث خوابگاه متأهلین در شهرک دانشگاه علوم پزشکی تهران

ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای «جوانی جمعیت و مسئولیت اجتماعی» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر شده تفاهم‌نامه احداث خوابگاه متأهلین در شهرک دانشگاه را تهیه و تنظیم کند.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نشست مشترک مسئولان معاونت‌های توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در محل نمازخانه خوابگاه متأهلین ظهر دوشنبه 3 مهر 1402 با مسئولان و کارشناسان فنی و مهندسی ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، در خصوص احداث خوابگاه متأهلین در شهرک دانشگاه بحث و تبادل نظر شد. 
در ابتدای این نشست مهندس کاظم امینی سرپرست اداره املاک و مستغلات دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه بیش از هفت هزار دانشجوی نخبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول ادامه تحصیل هستند؛ گفت: باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست دولت آقای ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور مبنی بر «جوانی جمعیت»؛ احداث و تجهیز خوابگاه متأهلین جزو اولویت‌های اصلی دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است. 
وی افزود: اما باتوجه‌به کمبود منابع مالی به دنبال راهکار بودیم که بنابراین شد که با حمایت و مشارکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کلنگ ساخت خوابگاه متأهلین در شهرک دانشگاه زده شود.
وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه ساخت 200 هزار خوابگاه متأهلین در برنامه‌ریزی‌های ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نخستین دانشگاه زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) وارد مذاکره شده و در این راستا مقرر شده است تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.  
وی با بیان اینکه زمین این خوابگاه وقفی است و از متولی اجازه ساخت را شرکت‌تعاونی دانشگاه تهران گرفته است و این شهرک ساخته شده است؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرک دانشگاه خوابگاه متأهلین وجود دارد که در آن حدود 90 واحد بنا شده است و دو تا از بلوک‌ها توسط خیری بازسازی شده است، اما باتوجه‌به اینکه بیش از 400 دانشجوی در حال انتظار خوابگاه متأهلین داریم تلاش داریم خوابگاه با ظرفیتی بیشتر احداث کنیم. 
وی یادآور شد: امید داریم تربیت‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در سطح ملی خدمات شایسته ارائه می‌دهند را حمایت کنیم، ان‌شاءالله خوابگاه متأهلین کمک شایانی به این عزیزان خواهد داشت.  
در ادامه دکتر وهاب صادق‌پور از بنیان‌گذاران شرکت‌تعاونی مسکن شهرک دانشگاه اطلاعات جامعی را در خصوص شهرک دانشگاه و زمین خوابگاه متأهلین ارائه داد و خواستار کمک ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای حمایت از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران شد. 
در ادامه کارشناسان فنی و مهندسی ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) مواردی را در خصوص عقد تفاهم‌نامه و موارد فنی در خصوص احداث خوابگاه متأهلین مطرح کردند.   
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *