اولین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

در جلسه کمیته مدیریت درمان استروک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری بیماران سکته حاد مغزی در اسفندماه 1401 و فروردین 1402 ارائه و روند پیشرفت مصوبات جلسات قبل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اولین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر محمدحسین حریرچیان رئیس بخش استروک، دکتر مژده قبایی مسئول واحد مدیکال بخش جامع استروک، دکتر آریوبرزن رحمتیان اعضای هیئت‌علمی گروه نورولوژی، پرستو آریاملو مدیر امور پرستاری، دکتر احسان دبیری مشاور اجرایی معاون درمان مجتمع، نیکو رمکی کارشناس مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع در ارزیابی عملکرد بخش استروک گفت: کارنامه عملکردی مرکز جامع استروک مجتمع و کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی در سال 1401 نسبتاً خوب بوده و امیدوارم با همین قوت در سال جدید هم ادامه یابد.

دکتر اورندی با اشاره به‌سختی های ناشی از نقل‌وانتقال بخش‌های بالینی به مهدی کلینیک در ماه‌های اخیر گفت: بااین‌وجود هیچ خدمتی متوقف نشد و همکاران تلاش خود را برای ارائه خدمات استاندارد به بیماران به‌کاربرده و می‌برند. انگیزه و زحمات دلسوزانه تیم استروک برای ارتقای شاخص‌های درمان بیمارانشان را ارج می‌نهم. گاهی مشکلات فراتر از حیطه اختیارات ماست ولی درعین‌حال بر مدیریت درمان بیماری‌ها اثر دارد که باید با شناسایی و پیگیری موارد نسبت به رفع آن‌ها کمک کنیم.

دکتر سورکی نیز در این نشست از مراحل پیشرفت مذاکرات حوزه پشتیبانی مجتمع با مسئولان همراه اول برای نصب دکل مخابراتی تقویت‌کننده و رفع مشکلات آنتن دهی موبایل در ساختمان‌ها به‌منظور تسهیل دسترسی به افراد در مواقع ضروری و اضافه شدن 2 دستگاه آمبولانس به مرکز انتقال ایمن بیمار (دیسپچ) که قبلاً مجهز به 9 آمبولانس بود خبر داد و خاطرنشان کرد: با انتقال بخش‌های بالینی مجتمع از هفته‌های آتی به بیمارستان حضرت مهدی (عج) عمده مشکلات جاری مربوط به انتقال درون بیمارستانی بیماران برطرف خواهد شد.

دکتر حریرچیان مدیریت زمان را در درمان بیماران استروک بسیار حیاتی خواند و گفت: هر یک دقیقه در بیماران سکته حاد مغزی برای پیشگیری از فراگیری آسیب سلول‌های مغزی مهم است و باید به آن دقت شود. همچنین این بیماران تا 24 ساعت بسیار پرخطر هستند. در انتقال بیمارانی که RTPA دریافت می‌کنند زیر 24 ساعت، ریسک خونریزی بالاست.

دکتر قبایی در خصوص نحوه کار سامانه تحت وب رجیستری اطلاعات بیماران سکته حاد مغزی توضیحاتی داد و داده‌های آن را برای سنجش موفقیت درمان این بیماران بسیار کمک‌کننده خواند.

در اسفندماه 1401 و فروردین ماه 1402 مجموعاً 27 بیمار کد سمای زیر 24 ساعت از طریق تریاژ اورژانس و EMS به این مرکز مراجعه کردند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *