برگزاری جلسه آموزشی برای داوطلبان سلامت پایگاه شماره سه چهاردانگه

واحد تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه با همکاری پایگاه شماره سه چهاردانگه برای داوطلبان سلامت این پایگاه جلسه آموزشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، شهرزاد پیرشاه، کارشناس تغذیه مرکز سلامت جامع شهری چهاردانگه در خصوص این جلسه آموزشی که برای رابطین بهداشت پایگاه با موضوع «چگونه از کم خونی فقر آهن پیشگیری کنیم؟» برگزار شد در ارتباط با کم خونی فقر آهن، منابع غذایی آهن، عوامل مهم در جذب آهن، علائم کم خونی فقر آهن، راه های پیشگیری از کمبود آهن و کم خونی فقر آهن همچنین مکمل یاری آهن برای پیشگیری از کم خونی در گروه های مختلف سنی  صحبت کرد.
وی در این خصوص گفت: آهن یک ماده مغذی مورد نیاز برای ادامه حیات است و کمبود آهن و کم خونی ناشی ازآن شایع ترین کمبود تغذیه ای در جهان است.آهن جز مهم در هموگلوبین گلبول های قرمز خون به عنوان مسئول حمل اکسیزن به سلول های بدن است.
پیرشاه در خصوص اشکال مختلف آهن در منابع غذایی هم گفت: آهن در منابع غذایی به دو شکل آهن هم و غیر هم وجود دارد.آهن در منابع غذایی حیوانی به صورت هم و غیرهم و در منابع غذایی گیاهی به صورت غیرهم وجود دارد. آهن هم در منابع غذایی از قابلیت جذب بیشتری برخوردار است در حالی که آهن غیر هم در منابع غذایی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و کمتر جذب می شود.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *