برگزاری کارگاه آموزشی برای مددجویان مرکز MMT فردای روشن شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری گروه NA(انجمن معتادین گمنام) جلسه آموزشی برای مراجعین مرکز MMT فردای روشن برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه با همکاری گروه NA(انجمن معتادین گمنام) دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ جلسه آموزشی برای مراجعین مرکز MMT فردای روشن برگزار کرد. لیدا جعفری، روانشناس این مرکز در خصوص مضرات و عوارض مصرف مواد مخدر، راهبردهای پیشگیری اولیه از اعتیاد، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم صحبت کرد و افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آموختن چگونگی سبک زندگی سالم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها است که متأسفانه عواقب ناگوار و جبران‌ناپذیری را در پی دارد، در میان جوانان است .
وی بابیان اینکه متأسفانه بخشی از افراد با آگاهی از عواقب ناخوشایند و ناگوار اعتیاد به دنبال آن می‌روند و خود را درگیر آن می‌کنند، تصریح کرد: بی‌انگیزگی، عدم اشتغال، مشکلات خانوادگی، عوامل سوء تربیتی و دوستان ناباب می‌تواند باعث گرایش افراد به مواد مخدر شوند .
جعفری در پایان تأکید کرد که آگاهی بخشی و اقدامات پیشگیری از اعتیاد باید در اولویت برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *