برگزاری کارگاه آموزشی سقط و عوارض ان- یائسگی و زایمان زودرس در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده سال ۱۴۰۲ کارگاه آموزشی سقط و عوارض آن- یائسگی و زایمان زودرس ویژه مراقبین سلامت و ماماهای بخش خصوصی شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این کارگاه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد دکتر فاطمه مهاجرفر، متخصص زنان  و زایمان بیمارستان امام رضا (ع) در خصوص سقط و عوارض آن- یائسگی و راه‌های پیشگیری از آن و زایمان زودرس گفت: سقط‌جنین، یا سقط غیر عمد، اتفاقی است که به‌موجب آن نوزاد قبل از گذشت ۲۰ هفته از بارداری از دست می¬رود. این اتفاق معمولاً طی ۳ ماه اول بارداری رخ می‌دهد.سقط‌جنین دلایل بالینی مختلفی دارد که بسیاری از آنها تحت اراده و کنترل فرد نیست. اما شناخت عوامل پرخطر، علائم و عوامل آن به درک بهتر این رویداد و دریافت حمایت یا درمان موردنیاز کمک می‌کند. 
وی در ادامه یائسگی را برهه‌ای طبیعی از زندگی زنان است که در آن قاعدگی متوقف می‌شود دانست و افزود:  معمولاً وقوع یائسگی هنگامی تأیید می‌شود که یک زن 12 ماه متوالی پریود نشده باشد. امّا ممکن است این امر در فاصله سنی ۴۵  تا ۵۵ سالگی نیز اتفاق افتد. درواقع یائسگی به‌صورت ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و بیشتر زنان چندین سال تغییر در دوره‌های قاعدگی خود را قبل از قطع کامل تجربه می‌کنند.
دکتر مهاجر فر در ادامه مباحث یائسگی اظهار داشت که در این مدت، بسیاری از زنان نیز علائم یائسگی را تجربه می‌کنند. در جهان امروز، به‌طور روزانه بسیاری از نوزادان به شکل نارس و یا زودرس به دنیا می‌آیند و هرچه کودکی زودتر متولد شود، خطرات بیشتری سلامتی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زایمان زودرس آینده سختی را برای یک کودک رقم می‌زند و ممکن است در رشد جسمانی و عقلی او اختلال ایجاد کند. این متخصص زنان در پایان یکی از دلایل شایع زایمان زودرس را با توجه به داشتن علت‌های مختلفی چاقی و اضافه‌وزن مفرط مادران در دوران بارداری عنوان کرد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *