جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامزلایف 13: فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان از اولویت زیادی برخوردار است

علیرضا شاکر نژاد دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه همسرش در حاشیه جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان دانشگاه با روابط عمومی دانشگاه مصاحبه کرد و گفت: ازدواج به‌سادگی اتفاق خواهد افتاد اگر فرهنگ آن به‌درستی به جوانان آموزش داده شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خبرنگار روابط‌عمومی در مصاحبه  با  دو زوج  دانشجو در حاشیه بیست و پنجمین مراسم جشن ازدواج دانشگاهیان، موضوع ازدواج آسان در شرایط فعلی جامعه را مطرح کرد. 
زهرا سرپاک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در توصیه به جوانان گفت: به ازدواج دید سخت‌گیرانه نداشته باشید، با توجه‌ به شرایط فعلی جامعه از جوانان می‌خواهم که نگرششان به موضوع ازدواج به‌عنوان یک مقوله پیچیده نباشد و اگر فرد با ایمانی از آنها تقاضای ازدواج داشت بعد از آشنایی با اخلاقیات آن فرد به تقاضا او جواب مثبت بدهند و تعلل در این قضیه خیلی جایز نیست.
وی تصریح کرد: مسئولان یک مقداری به موضوع مسکن و امکانات رفاهی و همچنین دغدغه‌های دانشجویان متأهل توجه جدیدی تری داشته باشند تا ازدواج برای آنها سهل و آسان شود.
علیرضا شاکر نژاد دانشجوی رشته پزشکی در ادامه صحبت‌های همسرشان گفت: ازدواج امر پسندیده‌ای است اگر فرهنگ آن در جامعه خوب جاافتاده باشد قطعاً ازدواج به‌سادگی اتفاق خواهد افتاد و فرهنگ‌سازی برای ازدواج مهم‌تر از خوابگاه متأهلی، وام ازدواج و مسائلی ازاین‌دست است. 
وی در ادامه افزود: اگر فرهنگ ازدواج  به‌خوبی آموزش داده نشود یقیناً جوانان به دنبال مسائل خلاف عرف خواهند بود؛ ولی اگر آموزش‌ها درست باشد فرد بعد از ازدواج با تلاش و کوشش به تمام آن مادیات دست پیدا خواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به بیان شهید دکتر بهشتی که "برادران و خواهران عاشق شوید"، گفت: اگر عشق به خدا وجود داشته باشد دیگر حاجتی به بیان نیست، کسی که عاشق خداست عشق زمینی او در راستای عشق خداوندی خواهد بود.

 

فوزیه بیک پور
تهیه کننده:

فوزیه بیک پور

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *