تشکیل کمیته رفاهی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع پیش بینی و بررسی برنامه‌های رفاهی ایثارگران

جلسه کمیته رفاهی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع پیش بینی و بررسی برنامه‌های رفاهی ایثارگران در سال 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، کمیته امور رفاهی ایثارگران یکشنبه22 آبان 1401 با حضور ابراهیم خلیلی سرپرست اداره رفاه و تعاون و اعضای کمیته دکتر اکبر احمدی، دکتر ابراهیم اسکندری هیئت‌علمی دانشگاه، دکتر ابوالفضل علیاری، محمد فتاحی و دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران برگزار شد.

ابتدای جلسه دکتر مقیمی با بیان مقدمه‌ای از ابعاد مختلف امور رفاهی که کارکنان اغلب برای دسترسی به آنان دچار مشکل هستند گفت: ایثارگران دانشگاه نیز همانند سایر کارکنان دانشگاه با این چالش‌ها درگیر هستند، به‌ویژه در مورد بیمه تکمیلی کارکنان که با تغییر شرکت بیمه‌گذار دانشگاه به بیمه تکمیلی ایران، ایثارگران فرزند شهید با بیمه تکمیلی دی دچار مشکلاتی برای تأمین خدمات درمانی تکمیلی خانواده های خود شدند. نتایج حاصل از پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد دفتر ایثارگران با معاونت توسعه دانشگاه، شرکت بیمه ایران و شرکت بیمه دی منجر به این شد که ایثارگران در صورت تمایل برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات بیمه ایران هزینه خود به‌عنوان بیمه شده اصلی و خانواده خود را پرداخت کنند.

مهندس خلیلی پس از تکریم جایگاه ایثارگران دانشگاه، ضمن توضیحاتی در مورد خدمات و تسهیلات واحد رفاهی دانشگاه  افزود: با تأکید بر حفظ شأن ایثارگران در دانشگاه خود را ملزم به خدمت‌رسانی بهتر به ایثارگران معزز در بخش‌های مختلف رفاهی می‌دانم. در بحث استفاده ایثارگران از اماکن اقامتی همکاران رفاهی مکلّف به پاسخ به درخواست‌های ارسالی از دفتر ایثارگران هستند و البته اگر درخواست همکاران ایثارگر در زمان اوج سفرها و تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی باشد ناچار به شرایط استفاده از موارد رزرو لغو شده هستیم.

سپس دکتر علیاری به لغو تفاهم نامه‌ها و تعهدات سال‌های قبل دانشگاه و دفتر ایثارگران در زمینه خدمات رفاهی ایثارگران از جمله کمک هزینه دندانپزشکی و اماکن اقامتی مشهد در سال جاری اشاره کرد و گفت: این مسئله به نحوی است که علیرغم تفاهم نامه در سال 1401 از پرداخت کمک هزینه دندانپزشکی صرف‌نظر کرده‌است.

وی در ادامه روند تأسیس تعاونی مسکن ایثارگران را تشریح کرد و اظهار داشت در مرحله جستجو و تأمین زمین برای تعاونی هستیم که مساعدت و همیاری همکاران و مسئولین دانشگاه در زمینه‌های مختلف ضروری‌ست.

 در ادامه جلسه حاضرین نظرات و پیشنهادهای خود را در موارد مطرح شده بیان کردند و دکتر احمدی جمع‌بندی نهایی جلسه بدین شرح عنوان کرد:

  • تعیین گروه هدف و ذینفعان هر کدام از خدمات رفاهی در جمعیت ایثارگران دانشگاه
  • بارش افکار و اولویت بندی خدمات رفاهی مورد نیاز ایثارگران
  • با توجه به مسئله پر اهمیت مسکن موارد زیر نیاز به پیگیری و اقدام مؤثر دارند:
  • برگزاری جلسه با آقای دکتررحیم نیا و مهندس امینی
  • تشکیل اتاق فکر با اعضای منتخب، دکتر ذاکریان، حجت‌الاسلام غفاری، دکتر پرویز، دکتر محقق و آقای اعمالی
  • هماهنگی با آقای اعمالی برای مذاکره با دکتر زاکانی، همچنین آقای دکتر نگاهداری با دکتر قالیباف
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *