• تاریخ انتشار : 1402/05/01 - 10:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 417
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

رونمایی از فرآیند الکترونیکی عقد قراردادها در بستر BPMS و معرفی کاربردهای هوش مصنوعی

دکتر رحیم نیا: فرآیند الکترونیکی عقد قراردادها در بستر BPMS برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ارزش افزوده به همراه دارد

جلسه رونمایی از فرآیند الکترونیکی عقد قراردادها در بستر BPMS و سامانه سمفاد (سامانه مدیریت فرآیندهای الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران) و نیز کاربردهای هوش مصنوعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، در این جلسه که شنبه 31 تیر 1402 با حضور مدیران ارشد و کارشناسان همه مدیریت های حوزه معاونت توسعه در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بحث فرآیندها در حوزه معاونت توسعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ گفت: شفاف سازی فرآیندها می تواند «شان و حرمت» معاونت را دو چندان کند و اعتبار سازمان را همچون گذشته ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه حجم کار معاونت توسعه بسیار زیاد است؛ یادآور شد: در بستر BPMS می توانیم سرعت فرآیندها را افزایش دهیم و از خودمان تمام قد دفاع کنیم چرا که تمام فرآیندها قابل پیگیری و مشاهده است.
دکتر رحیم نیا تصریح کرد: سامانه سمفاد (سامانه مدیریت فرآیندهای الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران) با مشارکت واحد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و به همت تیم حوزه مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و عملیاتی می شود و اعتقاد داریم این مهم ارزش افزوده برای سازمان به همراه دارد. 
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه در ادامه به مزیت های عقد قراردادها در بستر BPMS  اشاره و خاطر نشان کرد: مدل مفهومی یک فرآیند را از ابتدا تا انتها می توان در این سامانه مشاهده کرد؛ این مدل در تمام حوزه ها قابل استفاده است باید از این مدل ها ایده گرفت و در تمام موارد کاری حوزه توسعه آن را نهادینه کرد. 
وی با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی در دنیا؛ تاکید کرد:  استفاده از هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را شفاف و کوتاه کند؛ مطمئن هستیم در آینده نزدیک استفاده از هوش مصنوعی در معاونت توسعه کارساز خواهد بود. 
در ادامه مهندس جواد ده بسته معاون مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه دانشگاه به تشریح و معرفی «فرآیند الکترونیکی عقد قراردادها در بستر BPMS» پرداخت و اطلاعات مبسوطی را در اختیار کارشناسان حوزه معاونت توسعه قرار داد. 
وی سپس به تاریخچه، تعریف و آینده کاربردهای هوش مصنوعی در فرآیندها، اشاره کرد و گفت: سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بسیار بالا است باید بتوانیم فرآیندها و فعالیت های واحد را  با سرعت آن تطبیق دهیم تا از پیشرفت های روز دنیا عقب نیفتیم. 
مهندس ده بسته برخی از کاربردهای هوش مصنوعی را استفاده در «تجارت الکترونیک، آموزش، امور منابع انسانی، جهت یابی» و ... عنوان کرد و افزود: سیستم هوشمند انسان را وادار به تصمیم گیری و برای انسان تصمیم گیری می کند و در نهایت سیستم هوشمند به سیستمی گفته می شود که توانایی یادگیری، تجربه کردن و تجزیه و تحلیل داشته باشد گفته می شود.  
سپس دکتر مسعود رفعتی مدیر نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه هدف اصلی از رونمایی سامانه عقد قراردادها در بستر BPMS را اصلاح فرایند برای بهبود مستمر و بهترشدن رضایت همکاران دانشگاهی در حوزه‌های مختلف واحدهای تابعه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اگر نقشه تمام فرایندها را ترسیم کنیم و بعد در بستر  BPMS عملیاتی کنیم، دقیق‌تر می‌توانیم اشکالات سیستم را مشخص و مرتفع کنیم.  
پس ازآن دکتر سید احمد رضایی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه رونمایی از سامانه سمفاد (سامانه مدیریت فرآیندهای الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران) را کاری بزرگ و ماندگار برای دانشگاه دانست و گفت: برای عملیاتی شدن این مهم زمان زیادی گذاشتیم تا بتوانیم فرآیندها را با سرعت بیشتری دنبال کنیم، به این کار اعتقاد داریم و مطمئن هستیم معاونت توسعه در تمام فعالیت های پیش روی می تواند از این سامانه استفاده بهینه داشته باشد. 
  • گروه خبری : معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع
  • کد خبر : 240485
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *