• تاریخ انتشار : 1401/12/06 - 16:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 602
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

جشن گرامیداشت روز مهندس

دکتر قناعتی: از دل چالش ها، خلاقیت جوانه می زند و رشد می کند

دکتر قناعتی در آئین بزرگداشت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و گرامیداشت روز مهندس در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از دل چالش ها، خلاقیت جوانه می زند و رشد می کند، بر نقش مهندسان در پیشرفت های دانشگاه تاکید کرد.

دکتر حسین قناعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،  در مراسم 6 اسفند 1401، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز مهندس، جامعیت سازمان ها را وابسته به اعضا و ترکیب و همچنین خلاقیت ها و مهارت های آن دانست و گفت: رویکرد علم مدیریتی نسبت به گذشته تغییر کرده و امروزه سازمان های موفق برای حفظ روند رو به رشد خود، به استقبال چالش ها می روند.
 
دکتر قناعتی با بیان اینکه ایران بیشترین زمینه رشد سازمان ها را دارد افزود: مدیریت مدرن اعتقاد دارد که از دل چالش ها، خلاقیت جوانه می زند و رشد می کند. پیچیدگی جهان امروز می طلبد که به جای رویکرد محتاطانه، رویکرد حل مسئله را پیش بگیریم.
 
رئیس دانشگاه موفقیت های دانشگاه در عرصه بیوتکنولوژی، mRNA، کارتی سل تراپی، پیوند سلول های بنیادی در مفصل زانو و... را نمونه ای از این رویکرد دانست و گفت: دانشگاه خانه ماست و قدر کارهای بزرگ و ارزشمندی که در این مجموعه انجام می شود را بدانیم.
 
دکتر قناعتی با اشاره به استقرار شرکت های دانش بنیان در شهر علم شهید سلیمانی گفت: با همت شما،  شهرعلم شهید سلیمانی آماده واگذاری به شرکت ها شده و اکنون 160 شرکت دانش بنیان در دانشگاه فعالیت دارند که در نظر داریم این تعداد را به حدود 400 تا 500 شرکت دانش بنیان افزایش دهیم و این فرصتی است که از جوان های خلاق و ایده پرداز حمایت کنیم.
 
رئیس دانشگاه یکپارچه سازی نرم افزارهای بیمارستانی دانشگاه (HIS) را اقدام بزرگی در عرصه دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و گفت: با عملکرد موفق حوزه  فناوری اطلاعات دانشگاه، جهش خوبی در HIS های بیمارستانی به وجود آمد و فقط یک اقدام در این عرصه، موجب صرفه جویی بسیاری شده است.
 
دکتر قناعتی، مفیدترین سرمایه گذاری را در زمینه نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر سازمانی است و لازمه ارتباط بین اجزای سازمان، شفافیت، صداقت و اعتمادسازی است. با این رویکرد اعضای سازمان می پذیرند کادر مدیریتی دلسوزانه و با پاکدستی برای پیشرفت سازمان تلاش می کند و اگر با کسی هم برخورد شود براساس ضابطه و با هدف رشد سازمان است. در این صورت است که سازمان به شکوفایی می رسد.
 
رئیس دانشگاه با قدردانی از تلاش های مهندس سرپرست، مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه گفت: یکی از شاخص های مهم مدیریتی عنصر زمان و سرعت بخشیدن به انجام امور است. ضمن مراقبت از هزینه کرد بیت المال این عامل مهم را نیز مورد توجه قرار دهید.
 
دکتر قناعتی با تاکید بر تقویت همدلی برای پیشرفت کشور گفت: این کشور متعلق به ماست و هریک از ما با هر عقیده ای که هستیم می خواهیم عظمت، اقتدار و پیشرفت کشورمان حفظ شود برای رسیدن به این هدف باید با تمام قوا کار و از تنگ نظری ها عبور کنیم و به افق های بزرگتر برسیم.

 


 دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، عرصه علوم پزشکی  را بدون همکاری مهندسان غیرقابل تصور دانست و گفت: پیش برد  امور مربوط به تشخیص و درمان بیماران، بدون همکاری مهندسان میسر نیست.
دکتر ناطقی با اشاره به نقش عمرانی، تجهیزات پزشکی و IT در نظام سلامت گفت: ظرفیت تجهیزات پزشکی و کیفیت خوب آن به درمان بهتر بیماران کمک می کند. عملکرد توسعه ای  بیمارستان وابسته به عملکرد سریع و دقیق دفتر فنی است و حوزه IT نیز زمینه مدیریت صحیح، کارآمد و روزآمد را فراهم می آورد.
آنچه در وهم آید، آن شود
سپس دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با تاکید براینکه آنچه در تخیل از فضای بیمارستانی و نرم افزاری نقش بست، مهندسان جنبه عملیاتی به آن بخشیدن گفت: ما قدردان زحمات شما هستیم که از هیچ، همه چیز می سازید و از ریاضیات و دانش فنی برای خدمت بهتر در دانشگاه استفاده می کنید.
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه هربار، معادل یک برج میلاد، در دانشگاه ساخته می شود گفت:  برج میلاد 150 هزار مترمربع، مهدی کلینیک 120 هزار مترمربع، شریعتی 110 هزار مترمربع، اسلامشهر وبیمارستان فارابی و... وسعتی به اندازه برج میلاد دارند که با بضاعت محدود دانشگاه، مدیریت و رهبری می شوند و این افتخار نشان از تعهد و از خودگذشتگی مهندسان دفتر فنی است.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، یکپارچه سازی نرم افزارهای بیمارستانی را اقدام مهمی در عرصه دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست که به همت مهندسان حوزه آی تی دانشگاه رقم خورده است و گفت: در عرصه تجهیزات پزشکی نیز به روز بودن و کارآمد بودن تجهیزات نشان می دهد مهندسان این حوزه، با همت و انگیزه بسیاری کار می کنند.
دکتر رحیم نیا با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان به برگزاری دوره های آموزشی گفت:  دوره های آموزشی به منظور توسعه مدیریت و افزایش دانش و مهارت همکاران برگزار شد و در نظر داریم این دوره ها را افزایش دهیم.
پیش به سوی تکنولوژی های نوین
در ادامه دکتر سید احمد رضایی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با قدردانی از همکاران حوزه IT درسال پرکاری که پشت سرگذاشتند گفت: توسعه نرم افزاری و نگهداشت زیرساخت های شبکه ای دانشگاه، باوجود وسعتی که دارد کار سنگین و دشواری است که جا دارد در این فرصت از همکاران خود قدردانی کنم.
دکتر رضایی با تاکید بر حرکت مبتنی بر برنامه گفت: با تلاش برای جبران عقب ماندگی های حوزه آی تی، در نظر داریم تکنولوژی های نوین را در این عرصه توسعه دهیم و امیدوارم با هدفگذاری که کرده ایم به این مهم دست یابیم.
هر روز، روز مهندس است
سپس مهندس زهرا سرپرست مدیر دفترفنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، با بیان اینکه جهان امروز، جهان مبتنی بر تکنولوژی است گفت: تکنولوژی در همه امور زندگی حرف اول و آخر را می زند. اگر یک روز از خواب بیدار شویم و ارتباط ما با تکنلوژی قطع شده باشد دچار  استیصال می شویم.  بنابراین بیراه نیست بگوییم که هر روز، روز مهندس است.
مهندس سرپرست یکی از چالش ها و فرصت های بزرگ حرفه مهندسی را اظهار نظر متخصصان علوم مختلف در مباحث مهندسی دانست و گفت:  این امر مایه مباهات و فرصتی مغتمی برای مهندسان است که به بحث و تبادل نظر با متخصصان سایر علوم بپردازند. به همین دلیل است که مهندسی در حال تبدیل شدن به علم است و ما هروز شاهدیم که علم نیز مهندسی می شود.
اجرای پروژه های مهم به همت مهندسان تجهیزات پزشکی
پس از آن دکتر علی گنجعلیخان مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها، با اشاره به پروژه های متعددی که به همت مهندسان تجهیزات پزشکی بیمارستان ها درحال اجراست گفت: طرح کاهش زمان خواب تجهیزات پزشکی و  بهره وری تجهیزات پزشکی و... به منظور شناسایی تجهیزات غیرفعال و بکارگیری آن در جای مناسب، کار سنگینی بود که به همت شما در این یکسال انجام شد.


  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 226848
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *