کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو

دکتر قناعتی: نقش آموزش و تغییر سبک زندگی در مصرف بی رویه دارو موثر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به سرانه بالای مصرف دارو در کشور، آموزش مصرف دارو با نگاه جامع نگر و تغییر سبک زندگی را در سلامت جامعه و مصرف بی رویه دارو موثر خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه در جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در 26 مهر1402، با اشاره به سرانه بالای مصرف دارو در کشور، نقش آموزش و تغییر سبک زندگی را در مصرف بی رویه دارو موثر خواند و افزود: سلامت جسمی ابعاد مختلفی دارد و سلامت معنوی به‌عنوان عامل مهمی در حفاظت و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: بروز بیماری‌هایی مانند استرس، چاقی، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، برخی از سرطان‌ها، با سبک زندگی و نوع تغذیه فرد رابطه مستقیم دارند و تغذیه و سبک زندگی سالم فرد را از ابتلا به بیماریها ایمن می کند.
وی بر لزوم آموزش عوامل پیشگیری از بیماری و جلوگیری از مصرف بی رویه دارو تاکید کرد و افزود: امیدواریم آموزش حوزه داروسازی مبتنی بر جامعه نگری باشد و به دانشجویان، پزشکان و پرستاران و افرادی که در دانشنامه سلامت مطالعه می کنند ایجاد یک زندگی سالم و آرامش بخش را بیاموزد تا با جامعه نگری، سلامت جامعه تامین شود.
دکتر قناعتی با تاکید بر تقویت آموزش عمومی در حوزه دارو گفت: تقویت آموزش عمومی در گرو برنامه ریزی آموزشی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه است. قراردادی که بین دانشگاه و همراه اول منعقد شده می‌تواند فرصتی برای تقویت آموزش عمومی باشد.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر

دکتر حسین قناعتی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

مریم تقی زاده

مریم تقی زاده

02/08/01 - 14:38

با سلام و احترام ضمن تشکر از همکاران محترم روابط عمومی دانشگاه در خصوص انعکاس اخبار، بنده بازخوردی در مورد اخبار نشستهایی مانند مورد بالا دارم که عرض می کنم. متاسفانه در بیشتر خبرهای مربوط به نشستهای با حضور مسئولین عالی رتبه دانشگاه، فقط فرمایشات ریاست محترم یا معاون محترمی که به نوعی عالی ترین مقام حاضر در آن جلسه هستند منعکس می شود و صحبتها و مباحث مطرح در جلسه توسط حاضرین معمولا یا عنوان نمی شود و یا بسیار مختصر اشاره می شود. حتی اگر موضوع و صحبتهای مطرح در جلسه چالش برانگیز نباشد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *