دیدار با دکتر زینب رضاپور بیژنی به مناسبت روز داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت زادروز دانشمند حکیم محمد بن زکریای رازی و روز داروساز با دکتر زینب رضاپور بیژنی فرزند معزز شهید داروساز و مدیر توزیع داروهای مخدر معاونت غذا و دارو دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر ایثارگران و همراهان یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت زادروز دانشمند حکیم محمد بن زکریای رازی و روز داروساز با دکتر زینب رضاپور بیژنی فرزند معزز شهید داروساز و مدیر توزیع داروهای مخدر معاونت غذا و دارو دیدار کردند.

دکتر مقیمی ضمن تبریک روز داروساز و آرزوی موفقیت برای دکتر بیژنی گفت: وظیفه همه ماست که ایثارگران نظام اسلامی را تکریم کنیم به فرموده حضرت امام "خانواده شهدا چشم چراغ ملت‌اند" باید فکر کرد خانواده‌های شهدا که عزیزان خود را از دست داده‌اند، چه خواسته‌هایی دارند و تلاش کرد تا حتی‌الامکان مشکلات آنان مرتفع شود و نیازهایشان برآورده شود، چون ما مرهون فداکاری و ایثار آنان هستیم. همه ما می‌دانیم که اگر جان‌فشانی شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران نبود آرامش و امنیتی که امروز در کشور عزیزمان شاهد هستیم وجود نداشت و اگر این جان‌نثاری‌ها و از خود گذشتی‌ها نبود قطعاً با شرایط بسیار سخت و مشکلات خارج تصورمان مواجه بودیم؛ البته ممکن است وضعیت کشور از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... مطلوب ما نباشد؛ ولی برای رسیدن به آن نقطه اوجی که هدف غایی نظام اسلامی است همه ما باید تلاش و مجاهدت کنیم و برای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مال و جان خود ایثار کنیم.

در ادامه دکتر بیژنی ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های دفتر ایثارگران ابتدا به بیان فعالیت‌های حرفه‌ای خود در معاونت غذا و دارو پرداخت و سپس از خاطرات پدر شهید خود گفت. وی در مورد نحوه شهادت پدرش اظهار داشت: پدرم محمدکاظم رضاپور بیژنی از نیروهای بسیجی بود که کمک‌های مردمی و خیرین را به مناطق محروم سیستان و بلوچستان می‌رساند. او در سال ۶۴ زمانی که من ۹ سال داشتم توسط گروهک‌های معاند در یکی از همین مأموریت‌ها ترور شد.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *