رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انتشارات دانشگاه تهران دیدار کردند

به منظور توسعه همکاری و بهره گیری از تجربیات و توانایی های تخصصی علمی، تحقیقاتی و اجرایی، دکتر حمیدرضانمازی، رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر اکبری رئیس انتشارات دانشگاه تهران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، در این نشست روز یکشنبه 22 مرداد، دکتر حمیدرضا نمازی، رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، بر ضرورت تحکیم پیوند میان علوم مختلف تاکید کرد و گفت: در این راستا برخی از کتب و جزوات قدیمی، اهمیت ویژه ای داشته و قابلیت برقراری پیوند میان علوم پزشکی و علوم انسانی را دارند.

وی به طو مثال  دکتر حسین گل گلاب را شخصیتی چند رشته ای خواند و گفت: ایشان استاد گیاه شناسی دانشگاه، دبیر فرهنگستان اول  و در عین حال شاعری توانمند بودند که تجدید چاپ برخی آثار ایشان و سایر اساتید متقدم می تواند بارقه امید را در نسل جوان ایجاد کند.

دکتر نمازی، انتشارات دانشگاه تهران را مرکزی مهم در حفظ آثار و کتب تاریخی پزشکی دانست و تصریح کرد: نخستین کتاب در پزشکی نوین ایران، در انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده و اگر بتوانیم نسخی از آن را در معرض دید نسل جدید قرار دهیم، نشان از تکاپوی علمی در سال های آغازین تشکیل دانشکده پزشکی دارد و دانشجویان با مشاهده این کتب به همت علمی پیشینیان و جهدی که در پایه گذاری طب نوین داشته اند پی خواهند برد.

وی برای برگزاری نمایشگاهی مشترک از آثار و کتب قدیمی انتشارات دانشگاه تهران و بزرگان پزشکی در موزه اعلام آمادگی کرد.

در ادامه دکتر اکبری، رئیس انتشارات دانشگاه تهران، معرفی و شناسایی کتب و آثار قدیمی را از اهداف دانشگاه تهران خواند و از آمادگی برای گسترش همکاری ها خبر داد.

 سرور  جابر قادری
تهیه کننده:

سرور جابر قادری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *