گرامیداشت 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، فرمان مشروطیت و تاسیس مجلس شورای ملی

دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و تاسیس مجلس شورای ملی را گرامیداشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، در این پیام آمده است:
دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران
سلام علیکم؛
حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین گفتمان‌های جهان معاصر به ویژه در میان کشور‌های اسلامی محسوب می‌شود.
این واقعیت تلخ که حقوق بشر به ابزاری برای سوء استفاده استکبار جهانی تبدیل شده و به منظور دفاع از تصویر واقعی اسلام ضرورت دارد در ایام شهادت آزاده ترین انسان، حضرت امام حسین (ع) کشور‌های عضو اعلامیه حقوق بشر اسلامی برای معرفی مفاد اعلامیه به جهانیان اقدامی مفید و تأثیرگذار انجام دهند و با شعار «حقوق بشر اسلامی، کشتی نجات بشریت» در این عرصه گام بردارند.
به طور حتم جایگاه دانشگاهیان به عنوان پیشتازان عرصه فرهنگ سازی و تاثیرگذاری بر جامعه، می تواند در پیشبرد این اهداف موثر باشد.
همچنین چهاردهم مرداد سالروز جنبش مشروطیت و تاسیس مجلس شورای ملی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در تاریخ تحولات سیاسی ایران محسوب می شود و اثرات این رویداد در زندگی فرهنگی و سیاسی مردم، از سایر حوادثی که تا آن تاریخ در کشورمان پدید آمده بود، عمیق‌تر بوده است.
جا دارد این دو رویداد مهم را گرامی بداریم و امیدوارم همه دانشگاهیان در پناه خداوند متعال و توجه ویژه حضرت امام مهدی (عج) باشند.

دکتر مهدی ابراهیمی
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *