گفت و گوی صمیمانه دانشجویان با مسئولین دانشگاه در مراسم ضیافت افطار

در حاشیه نشست و ضیافت افطار دانشجویان با مسئولین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دانشکده ها، دانشجویان، دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل مختلف را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، مهم ترین نظرات نمایندگان دانشجویان به شرح زیر است:
عرفان تیموری مجری برنامه و دانشجوی سابق فعال فرهنگی دانشگاه: دانشجویان برای حضور در فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی، کانون ها و انجمن های علمی و ... نیاز به انگیزه دارند که این انگیزه از طرف مسئولین دانشگاه از طریق ارتباط موثر با دانشجویان شکل می گیرد.
در زمینه کانون ها و مجوزهای آن باید در دانشگاه شاخص مشخصی وجود داشته باشد. این شاخص ها می تواند کمی و کیفی باشند چه بسا تعداد کمتر کانون ها ولی کیفیت بالای آن ها دانشجویان را بیشتر جذب می کند و در فعالیت و شناخت آن ها تاثیرگذار است.
هادی اقبالجو دانشجوی دکتری تخصصی دانشکده بهداشت و عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه: سیاست های حاکم بر نشریات دانشجویی از خیلی جهات حائز اهمیت است و نشریات در واقع صدای دانشجویان هستند. دانشجو به وسیله نشریات تحلیل خود را در یک قالب عقلانی در فضای عمومی دانشگاه بازتاب می دهد و می تواند توانمندی های فردی خود را ارتقا بدهد.دوره های آموزشی از جمله مقاله نویسی، خبر نویسی، تولید محتوا، گرافیک و ... برای فردی که وارد کار نشریات می شود بسیار ضروری است تا بتواند با اصول حرفه ای نگارش و چاپ نشریه آشنا شود.
وی در ادامه افزود: باید توسعه کیفی نشریات را مدنظر قرار دهیم و همچنین رتبه بندی نشریات علمی از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایگاه نشریات دانشجویی در دانشگاه تبیین شود.
نیوشا پورسعادت نماینده کانون های دانشجویی: آشنایی با خواسته ها، نیازها، نسل زد و ... باعث بوجود آمدن فرایند درست و مناسب خواهد شد. اگر با نگاه خدمات محوری پیش برویم، هم نیازهای جامعه برطرف می شود و هم در ارتباط با مشکلات کمبود بودجه، کمک خواهد شد. ایجاد ارتباط بیشتر بین معاونت های مختلف دانشکده ها به بهبود وضعیت دانشجویان کمک خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر فعالیت های کانون ها در دانشکده ها کمتر شده است که یکی از دلایل اصلی آن کمبود فضای فیزیکی لازم است.
ارشیا شیزرپور نماینده انجمن های علمی: در دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 40 انجمن علمی دانشجویی داریم که هر کدام به طور متوسط 20 عضو دانشجو دارد که در این انجمن ها تعداد زیادی کارگاه های علمی برگزار و مقالاتی نوشته شده است. انجمن ها هیچگونه بودجه ای تا به حال نداشته و درخواست نکرده اند. ولی در خیلی از مواقع با بودجه ای که خود دانشجویان تامین می کنند، کفاف هزینه ها را نمی دهد.
شیزرپور با اشاره به اینکه دانشجویان مهارت های مسئولیت پذیری و مدیریت کردن را با ورود به این نوع انجمن ها کسب می کنند؛ افزود: در کارگاه های پژوهشی نگاه مسئولین رده بالای دانشگاه، باعث می شود افق دید و فعالیت های موثر را از دانشجو بگیرد و اگر موقعیت و زمینه برای دانشجوی دانشگاه فراهم باشد، دانشجویان به بهترین نحو فعالیت ها را انجام خواهند داد.
فرشته امیدیان نماینده گروه های جهادی: این گروه ها در دانشگاه به یک قرارگاه ثابت نیاز دارند که ارتباط و تعامل موثری بین آنها ایجاد و از ظرفیت تمام گروه ها استفاده شود. اکثر فعالیت های جهادی، درمانی است و نیاز به هماهنگی برای ادامه دار شدن مراحل درمان خدمت گیرندگان دارد تا فعالیت ها مثمر ثمرتر باشد.
مطهره گونه ای نماینده انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران: هیچ دانشگاهی جز به دست دانشجویان ساخته نمی شود و لازمه آن گوش جان سپردن به خواسته ها و مطالبات دانشجویان است.
رضا شجاعیان نماینده بسیج دانشجویی: مقوله فرهنگی بحث بسیار گسترده ای است که همه ما وظیفه داریم در کنار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برای آن تلاش کنیم و فعالیت های موثری که در جامعه اثرگذار است، انجام دهیم.
پرستو حسینی نماینده کانون مهدویت و فارغ التحصیل دانشگاه: کانون مهدویت در حیطه های مختلف از جمله خیریه، برگزاری برنامه های مهدوی، فعالیت های فرهنگی زیادی انجام داده و آموزش های مجازی مختلفی داشته است. همچنین افتخار همکاری با جشنواره عمار در سال های قبل داشته است.
وی افزود: متفاوت بودن خواسته ها و سوالات نسل های مختلف نیازمند تعامل بیشتر با دانشجویان است.
فروزان بیگلری نماینده تربیت بدنی بانوان: یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر ورزش است و ورزش همگانی در سلامت افراد جایگاه ویژه ای دارد که این موضوع توجه هرچه بیشتر به ورزش همگانی در دانشگاه را می طلبد و از شما مسئولین گرامی درخواست داریم اهمیت بیشتری به ورزش همگانی به خصوص در بخش دختران بدهید.
بیگلری در ادامه به کسب رتبه های خوب دانشجویان دختر در المپیادها اشاره کرد و گفت: امسال مدیریت تربیت بدنی با اعتماد به دانشجویان، سرپرستان تیم های ورزشی را از بین خود دانشجویان انتخاب کردند که این موضوع باعث خوشحالی دانشجویان و افزایش حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس در بین آن ها بود. همچنین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه حمایت ویژه ای از مادران جوان داشت.
عرفان دشتی نماینده تربیت بدنی آقایان: از حمایت های مسئولین دانشگاه و مدیر و معاون تربیت بدنی کمال تشکر را داریم.
جواد شمس الدینی نماینده کانون قرآن و عترت: در بین متولیان دانشگاه نیاز به هم اندیشی بیشتری وجود دارد و اگر توجه ویژه ای به تشکل های دانشجویی و جایگاه آن ها شود، در درجه اول از طرف دانشجویان، فرهنگی بودن قرآن بیشتر مطرح خواهد شد.
آخوندیان مسئول مسجد کوی دانشگاه: ذکر یک نکته خالی از لطف نیست و آن این است که مسئولین سعی کنند نقش تسهیل گر را ایفا کنند و به دانشجویان اعتماد و کارها را به آنها بسپارند و در تصمیم گیری ها دانشجویان را مشارکت داده تا حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس در آن ها تقویت شود زیرا این دانشجویان مدیران آینده این مملکت هستند و چه بسا با انجام این فعالیت ها، آمادگی لازم برای آینده کسب خواهند کرد.
آخوندیان در ادامه گفت: روی دیگر صحبتم با دانشجویان است که اگر مسئولیت به آن ها داده می شود، مسئولیت پذیر بوده و پای کار ایستاده تا مسئولین هر روز اعتمادشان به ما بیشتر شود.
وی افزود: فعالیت ها در دانشگاه نیاز به حمایت رسانه ای قوی تری دارند به عنوان مثال فعالیت در اردوهای جهادی، اجرای بسیار سنگینی دارد ولی آنقدر که باید فعالیت ها دیده نمی شود.
در پایان دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دکتر محمود مطهری نیا مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به بخشی از سوالات و درخواست های دانشجویان پاسخ داده و از دانشجویان خواستند در این جلسات به صورت مستمر حاضر شوند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *