هفدهمین جلسه برندسازی دانشگاه

«مدل ارتباطات برند» و «برتری» آن مهم‌تر از سایر عوامل دیگر در ذهن مخاطب باقی می‌ماند

دکتر ترابی در هفدهمین جلسه برندسازی دانشگاه گفت: بالاترین سطح ارزش از دیدگاه مخاطب، همنوایی است که رابطه مخاطب با برند را همانندسازی می کند و در ذهن فرد شکل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر ماشاءاله ترابی سه‌شنبه 25 شهریور 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه گفت: اشتیاق از یک آرزو آغاز می‌شود و هرچقدر قوی‌تر و مثبت‌تر باشد شعله‌ورترمی‌شود که می‌تواند سازنده و یا مخرب کننده باشد.
وی ادامه داد: آرزو در ذهن ناخودآگاه فرد شکل می‌گیرد و احساس بر روی آن نقش و رنگ می‌دهد که می‌تواند مثبت یا منفی باشد. با پررنگ شدن این حس، اشتیاق ایجاد می‌شود و در این مرحله است که آرزو تبدیل به واقعیت شده چراکه دائم در حال تکرار است؛ بنابراین دربرند هم باید این‌چنین رابطه‌ای را داشته باشیم که هر چه احساس عمیق‌تر باشد اشتیاق بیشتر است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: قضاوت‌ها درباره برند از عقاید فردی مخاطبان و ارزیابی‌ مخاطبان آغاز می‌شود که با کنار هم نهادن تمامی عملکردها، تداعیات و تصاویر ذهنی شکل می‌گیرد اما در مورد «کیفیت و اعتبار»، «مدل ارتباطات برند» و «برتری» آن مهم‌تر از سایر عوامل دیگر است که می‌تواند در ذهن مخاطب دوام داشته باشد.
وی در ادامه افزود: احساسات، نقش بسیار مهم و اساسی در برند دارد که شامل پاسخ‌ها و واکنش‌های هیجانی و عاطفی مخاطبان به برند و همچنین جریان‌های اجتماعی تحت تأثیر آن است که با یکدیگر در ارتباط هستند.
دکتر ترابی تصریح کرد: هیجاناتی که تحت تأثیر یک برند در افراد ایجاد می‌شود می‌تواند تداعیات ذهنی قوی و پایداری را در تمام مدت استفاده از محصول در ذهن آن‌ها ایجاد کنند. محققان تبلیغاتی را با عنوان تبلیغ دگرگون‌کننده بر پایه احساسات و عواطف برند در ذهن افراد طراحی کردند این‌گونه تبلیغات با هدف تحول در ادراک فرد از تجربه مصرف محصولات طراحی‌شده است.
وی در ادامه گفت: بالاترین سطح از دیدگاه مخاطب همنوایی است که رابطه مخاطب با برند را همانندسازی و در ذهن فرد شکل می‌دهد و سبب می‌شود فرد دارای یک طول‌موج فکری همنام با برند شود.
مدیر روابط عمومی گفت: همنوایی با برند، شاخصی است که میزان شدت یا عمق نزدیکی روانی مخاطبان با یک برند و میزان فعالیت‌هایی را که تحت تأثیر این حس وفاداری در رفتار مخاطب شکل میگیرد را  نشان می‌دهد (میزان تکرار مراجعه جستجوی مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند، حضور در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آن برند و برقراری ارتباط با سایر مخاطبان وفادار) دو بعد همنوایی یا برند که می‌تواند در چهار رده وفاداری رفتاری، وجود وابستگی‌ها و وفاداری نگرشی، ایجاد حس تعلق و آمیختگی فعالانه با برند تقسیم شود، نابراین هر چه همنوایی بیشتر باشد شاخص‌ها عمیق‌تر و کامل‌تر است.
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: وفاداری رفتاری شامل تکرار تقاضا از یک رده محصول و یا خدمت به دلیل تعلق‌خاطر مخاطبان به برند است. برای ایجاد همنوایی با برند، وفاداری رفتاری لازم است اما کافی نیست و همنوایی با برند نیازمند وابستگی قوی و شخصی میان مخاطب و برند است.
مدیر روابط عمومی در ادامه گفت: همنوایی با برند و روابطی که مخاطبان با آن برقرار می‌کنند به دو بعد تقسیم می‌شود: شدت که بیانگر قدرت وابستگی نگرشی و حفظ تعلق سازمان در میان مخاطبان یک برند است و شاخص پویایی بیانگر این است که مخاطب چند بار از خدمات و محصولات برند استفاده کرده و تا چه حد به حضور در سایر فعالیت‌های مرتبط با برند متعهد است.
توضیح اینکه جلسات برندینگ سه شنبه های هر هفته برگزار می شود.

 

مونا  عدالت یار
تهیه کننده:

مونا عدالت یار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *