انجام موفقیت‌آمیز عمل پیوند کبد و نجات جان یک بچه 11 ماهه درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران تیم پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) کبد یک خانم 24 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود را به دو قسمت کردند وبه دو بیمار (یک کودک 11 ماهه و یک خانم 25 ساله) پیوند زدند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سه‌شنبه 21 آبان ماه 98 برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران تیم پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در اتاق عمل 1 کبد یک خانم 24 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود را به دو قسمت کردند وبه دو بیمار (یک کودک 11 ماهه و یک خانم 25 ساله) پیوند زدند و در حال حاضر دو بیمار باحال عمومى مناسب در بخش پيوند كبد بسترى هستند.
انجام این‌گونه پیوند کبد نیاز به مهارت خاص در جداسازی کبد به دو قسمت با کارکرد مناسب بدون ایجاد آسیب در عناصر حیاتی واز طرف دیگر نیازمند كار تيمى منسجم و زمان‌بندی دقيق در اتاق عمل و مراقبت‌های فوق تخصصى ويژه پس از جراحى در بخش است.
توضیح اینکه فعالیت بخش پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از سال 1380 شروع شد و از سال 1394 بیش از 100 پیوند کبد در سال انجام می‌دهد.
خبر: شهره بیات
عکس: محمد علی مرزبان

کلمات کلیدی
تهیه کننده: