با حضور معاون تحقیقات و فناوری، اولین جلسه شورای پژوهشی در سال 98 برگزار شد

با حضور معاون تحقیقات و فناوری، اولین جلسه شورای پژوهشی در سال 98 به منظور بررسی طرح ها و اولویت‌های پژوهشی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، اولین جلسه شورای پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری در سال 98 سه‌شنبه 21 خرداد 98 در تالار دارالفنون ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه 312 طرح پژوهشی از مراکز تحقیقاتی و دانشکده‌ها بررسی و مصوب شد.
دکتر شکوفه نیک فر، مدیر امور تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تعداد بسیار زیادی از انواع گرنت های پژوهشی از قبیل گرنت سرآمدان، گرنت شش مقاله و گرنت هشت مقاله در شورا مطرح شدند.
وی افزود: تعداد مناسب و بسیار زیادی از گرنت های اولین طرح پژوهشی برای اولین پروپوزالی که هیئت‌علمی جدید تقاضا می‌کند، مطرح شد. این گرنت ها به‌زودی ابلاغ می‌شود و روی سایت معاونت تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد.
دکتر نیک فر ادامه داد: در این جلسه 4 گرنت حوزه بین‌الملل و 3 گرنت ارتباط با صنعت به‌عنوان گرنت های جدیدی که برای اعضای هیئت‌علمی تعریف‌شده است، مطرح شد.
دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری در پایان جلسه ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد انگیزه و امید در اعضای هیئت‌علمی به‌خصوص هیئت‌علمی جوان تصریح کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی به نظر می‌رسد اعضای هیئت‌علمی به سمت بالین و درمان تمایل پیداکرده‌اند بنابراین لازم است در اعضای هیئت‌علمی جوان انگیزه ایجاد شود تا به سمت پژوهش سوق داده شوند و اگر در سال‌های اول این اتفاق نیفتد ممکن است از حوزه پژوهش در دانشگاه جدا شوند.
دکتر صحرائیان در ادامه تأکید کرد: با توجه به شرایط مالی موجود و گرنت های مختلفی که در داخل و خارج از دانشگاه وجود دارد، لازم است نگاه عزیزان و اعضای محترم هیئت‌علمی به جذب منابع و اعتبار از خارج از دانشگاه باشد.
خبرنگار: سیده فاطمه جوادی
عکاس: جمشید ربیعی

ناصر  فرجی
تهیه کننده:

ناصر فرجی