با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، طرح حمایتی-توانبخشی اتیسم در جزیره کیش آغاز شد

سرپرست پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز طرح حمایتی کودکان اوتیسم در جزیره کیش به همت انجمن آوای اتیسم و دیگرسازمان های ذی ربط از جمله سازمان بهزیستی و سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پردیس بین المللی کیش، دکتر فرساد نوری زاده ضمن اعلام این خبر تقارن شروع این اقدام حمایتی را با مبعث پیامبر نبی اکرم بسیار مبارک خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر است تمامی ظرفیت های علمی و درمانی خود را در اختیار این طرح قرار دهد و با همکاری نهادهای متولی خدمت رسانی به این کودکان ، یک چتر حمایتی وسیع در جزیره کیش به ثمر برساند.

در مرحله اول این طرح که روز پنج شنبه ۲۱ اسفندماه در محل پردیس کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، یک تیم متخصص شامل روانپزشک،کاردرمان و گفتار درمان ضمن ویزیت رایگان این کودکان خدمات لازم را به آنها ارائه کردند.

به گفته دکتر نوری زاده در ادامه این طرح حمایتی بناست با دعوت از متخصصان رشته های مختلف در جزیره کیش، علاوه بر ادامه توانبخشی به این کودکان، با برگزاری کارگاههای آموزشی برای عموم کیشوندان، جزیره کیش را به جزیره دوستدار اتیسم تبدیل کنیم تا الگوی پیشرویی در سطح کشور باشیم.

همچنین در خلال اجرای این طرح شیردل، مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و شقایق کهور زاده رییس سازمان بهزیستی کیش از نحوه اجرای این طرح بازدید و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تقدیر از حرکت ارزشمندی که دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت انجمن آوای اتیسم و خیرین جزیره کیش آغاز کرده است ، از زحمات مجموعه بهزیستی جزیره کیش نیز تشکر کردند و چنین طرح های را به عنوان یک بازوی کمکی برای این سازمان خواندند.

رییس اداره بهزیستی کیش نیز ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای این طرح, پس از ارائه گزارشی در حوزه اقداماتی که تا کنون برای توانبخشی و حمایت از خانواده های اتیسم از سوی این سازمان صورت گرفته است، گفت: اگرچه ما به عنوان متولی اصلی خدمت رسانی به این خانواده ها در جزیره کیش به این مهم می پردازیم، اما بدون شک حضور سازمان های مردم نهاد در این حوزه ها می تواند به افزایش کیفیت توانبخشی به این کودکان کمک کند.

نفیسه صدری مدیر انجمن آوای اتیسم جزیره کیش نیز در این جلسه ضمن برشمردن اهداف تشکیل این سازمان مردم نهاد، به مشکلات عدیده ای که برخی خانواده های دارای فرزند اتیسم در جزیره کیش با آنها روبرو هستند، حمایت خیرین و نهادهای حاضر در جزیره کیش را برای توانبخشی این کودکان بسیار ضروری دانست و گفت ما بدون شک راه درازی برای تحقق اهداف خود در پیش داریم که بدون حمایت و کمک خیرین، مردم و مسولان خدوم جزیره کیش امکان پذیر نخواهد بود.

در پایان مقرر شد در ابتدای سال آینده ، یک تفاهم نامه چندجانبه در راستای تحقق اهداف این طرح بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، سازمان منطقه آزاد کیش، اداره بهزیستی کیش و انجمن آوای اتیسم با شعار جزیره کیش جزیره دوستدار اتیسم منعقد و اجرایی شود.
اینجا

 

زهرا حسین زاده
تهیه کننده:

زهرا حسین زاده

تصاویر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *