بررسی فرآیند انتخاب پزشک معالج و گرفتن رضایت آگانه با حضور متخصص پزشکی قانونی در جلسه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان بهرامی

در جلسه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان بهرامی فرآیند انتخاب پزشک معالج و اخذ رضایت آگاهانه با حضور متخصص پزشکی قانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان کودکان بهرامی، روز سه شنبه 21 دی 1400 جلسه کمیته اخلاق پزشکی با حضور دکتر سید یوسف مجتهدی رئیس بیمارستان، دکتر حسین شعبانی معاون آموزشی، دکتر آرش عکاظی متخصص پزشکی قانونی، دکتر الهام شاهقلی، دکتر محسن جعفری معاون درمان، مریم ملایجردی مدیر پرستاری و سایر اعضای کمیته برگزار شد.

در این جلسه درباره فرآیند انتخاب پزشک معالج و موضوع اخذ رضایت آگاهانه مطابق با آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه که دختران با سن ۹سال و پسران با سن۱۵سال صلاحیت تصمیم گیری برای ادامه درمان را دارند  بحث  و تبادل نظر شد. در رابطه با موضوع حق انتخاب پزشک معالج از سوی بیمار این موضوع طبق آیین نامه داخلی بیمارستان باید انجام گیرد و بیمار نمی‌تواند از سرویس یک پزشک خارج و در سرویس پزشکی دیگر قرار گیرد. مگر اینکه ترخیص شود و در مراجعه مجدد تمایل به بستری در سرویس پزشک دیگر قرار گیرد.

همچنین درمورد حق اخذ رضایت آگاهانه از دختران و پسران ۹و۱۵سال بحث شد که مصوب شد از این پس از این گروه سنی اخذ رضایت انجام و نیز والدین هم در جریان روند درمان قرارگیرند و از آنها نیز رضایت گرفته شود. به عبارتی هم از بیمار و هم از یکی از والدین رضایت گرفته شود.

مریم سپهوند
تهیه کننده:

مریم سپهوند

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *