برنامه بازآموزی مدون کراتوکونوس در بیمارستان فارابی برگزار شد

گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه بازآموزی مدون با عنوان «کراتوکونوس» را در بیمارستان فارابی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی؛ در این برنامه بازآموزی که روز پنجشنبه 14شهریور1398 در سالن آمفی تئاتر پروفسور شمس بیمارستان فارابی برگزار شد، جمع زیادی از چشم پزشکان، فلوشیپ ها و دستیاران چشم پزشکی و کارشناسان اپتومتری شرکت داشتند.
دکتر سید حسام هاشمیان، دبیر علمی برنامه در حاشیه این برنامه گفت: بیماری کراتوکونوس یا قوزقرنیه یکی از اختلالات شایع بینایی است که در حدود پانزده تا بیست سالگی شروع می شود و می تواند افت دید قابل توجهی را در فرد ایجاد کند. بر اساس مطالعات این بیماری که شایعترین علت پیوند قرنیه است در ایران و منطقه شیوع بیشتری نسبت به سایر مناطق جهان دارد.
به گفته دکتر هاشمیان در حال حاضر روش های خوبی برای تشخیص زودرس این بیماری در کشور وجود دارد و با انجام درمان های مناسب از پیشرفت آن می توان جلوگیری کرد.
دبیر علمی بازآموزی کراتوکونوس در مورد این برنامه گفت: امروز در دو پانل اساتید برجسته قرنیه دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران مباحث مهم در تشخیص و درمان قوزقرنیه را بحث کردند و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند. در پانل اول برنامه تازه های تشخیص کراتوکونوس و در پانل دوم تازه های درمان این بیماری برای شرکت کنندگان ارائه شد. 
خبرنگار و عکاس: حمیده امیدوار
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي