برگزاری اولین جلسه ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نخستین جلسه ازسلسله نشست های ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شورای ساختمان شفا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، جلسه ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه با حضور دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی و رییس این ستاد، دکتر محمود مطهری نیا مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه و دبیر ستاد و سایر اعضا از جمله دکتر محمدرضا قیوم زاده نماینده تام الاختیار معاونت بهداشت، فرشته امیدیان نماینده تام الاختیار معاونت درمان و علی یوسفی نژاد نماینده تام الاختیار معاونت توسعه سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 در سالن شورای ساختمان شفا برگزار شد.
در این جلسه که نمایندگان گروه ­ها و کانون ­های جهادی دانشگاه نیز حضور داشتند ابتدا آماری از گزارشات و عملکرد فعالیت های جهادی دانشگاه در سال 1401 ارائه و الزامات گزارش دهی در فعالیت های جهادی مطرح شد و سپس هریک از اعضای به بحث و تبادل نظر در خصوص توانمندی ها و امکانات خود و چگونگی همکاری با سایر گروه ها و کانون ها پرداختند.
دکتر قیوم زاده در این نشست گفت گروه های جهادی می توانند برای شناسایی نیازمندان از اطلاعات سامانه سیب مراکز بهداشتی کمک بگیرند و همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه محیط فیزیکی و تجهیزات این مراکز می توانند در اختیار گروه های جهادی قرار گیرد.
در ادامه فرشته امیدیان از تشکیل بانک اطلاعات پزشکان داوطلب جهت انجام کارهای جهادی و عام المنفعه در معاونت درمان خبر داد و دکتر سید ناصر عمادی مسئول گروه جهادی پزشکان بدون مرز ضمن اشاره به راهگشا بودن نیت الهی و عنایت خدا در کار جهادی خالصانه از کارهای نمایشی پرهیز داد و تاکید کرد برای موفقت در کار جهادی نیاز است قبل از کار درمانی ابتدا کار پژوهشی و آموزشی انجام شود و با طرح و پرپوزال دقیق و اهداف مشخص شروع به کار کرد تا بتوان کار موثر و ماندگار انجام داد و پیشنهاد کرد سمیناری با موضوع تجارب و ایده های فعالیت جهادی در دانشگاه برگزار شود.
دکتر مطهری نیا نیز پایمردی و تحمل سختی های مسیر را شرط موفقیت خواند و آموزش جریان شناسی امور اجتماعی و نیز داشتن پیوست فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در فعالیت جهادی و همچنین بکارگیری در استفاده از نیروهای بومی تاکید داشت.

در پایان دکتر ابراهیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اردوهای جهادی گفت: در واقع بیشترین خیر و برکت به شرکت کنندگان و فعالین جهادی و بعد به دریافت کنندگان خدمت می رسد.
وی افزود: داشتن نیت الهی در فعالیت های جهادی و برخورداری از عنایت الهی باعث رفع موانع و پیشبرد کار است و باید در این مسیر از تجربیات قبلی دانشگاه چه معاونت درمان طرح دست های مهربان را اجرا می کرد و چه سایر گروه های کارمندی و کانون های دانشجویی دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه های فعال در این حوزه استفاده کرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی استفاده از ایده های جدید و نو مانند حضور متخصصین داوطلب در مراکز بهداشتی برای خدمت به مردم حاشیه تهران را از نکات مهم دانست.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *