برگزاری جشن گرامیداشت ولادت حضرت امام علی (ع) و روز مرد در دانشکده توانبخشی

به همت معاونت دانشجویی فرهنگی، جشن گرامیداشت ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روزمرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این مراسم روز دوشنبه 25 بهمن ۱۴۰۰ با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در محوطه دانشکده برگزار شد.
در این مراسم ضمن پخش کلیپ مولودی خوانی، نمایشگاهی از آثار هنری و ادبی همکاران و دانشجویان از جمله متن‌های ادبی، شعر، دلنوشته، عکس، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات شاد و اهدا جوایز، در حاشیه  مراسم از حاضران پذیرایی شد.
علی بن ابی‌طالب(ع) مشهور به امام علی و امیرالمؤمنین 13 رجب سال ۲۳ قبل از هجرت  در کعبه زاده شد و نخستین مردی بود که به پیامبراسلام (ص) ایمان آورد. از نظر شیعه، علی(ع) به فرمان خدا و تصریح پیامبر(ص)، جانشین بلافصلاوست.
فضایل زیادی برای امام علی(ع) برشمرده‌اند؛ پیامبر(ص) در یوم الدار او را به عنوان وصی و جانشین خود برگزید. او هنگامی که قریش قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند، در بستر پیامبر اسلام(ص) خوابید تا پیامبر(ص) بتواند مخفیانه به مدینه هجرت کند.
علی(ع) در همه غزوات پیامبر اسلام(ص) به جز جنگ تبوک شرکت داشت. در غزوه تبوک پیامبر(ص)، علی(ع) را به جانشینی خود در مدینه گماشت. امام علی(ع) در غزوه بدر، تعداد زیادی از مشرکان را به هلاکت رساند، در غزوه احد از جان پیامبر(ص) محافظت کرد، در غزوه خندق  با کشتن عمر بن عبدود جنگ را خاتمه داد و در جنگ خیبر، با کندن در بزرگ قلعه خیبر، جنگ را به سرانجام رساند.
پیامبر(ص) پس از  آخرین حج، پس از نزول آیه تبلیغ، مردم را در غدیر خم جمع کرد؛ سپس خطبه غدیر را خواند و دست امام علی(ع) را بلند کرد و فرمود «هر که من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست، خدایا دوست بدار آن‌که او را دوست دارد و دشمن او را دشمن بدار.»
امام علی(ع) پس از خلیفه سوم،  به اصرار مسلمانان خلافت و حکومت را پذیرفت. او در دوران حکومتش اهمیت ویژه‌ای برای عدالت قائل بود و در برابر روش خلفا که بیت المال را بر اساس سوابق افراد تقسیم می‌کردند، ایستاد. وی دستور داد که عرب و عجم و هر مسلمانی از هر تیره و تبار که باشد، در سهم بیت‌المال یکسان‌اند و تمام زمین‌هایی که عثمان به افراد مختلف واگذار کرده بود، به بیت‌المال بازگرداند. در دوره کوتاه حکومت حضرت علی سه جنگ سنگین داخلی جمل، صفین و نهروان درگرفت.
امام علی(ع) سرانجام در محراب مسجد کوفه در حال  نماز به دست  ابن ملجم مرادی به شهادت رسید و مخفیانه در نجف به خاک سپرده شد.
سید امیر  میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *