برگزاری جلسه آموزشی با موضوع روغن‌ها و چربی‌ها در شهرستان اسلامشهر

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به مناسبت بسیج تغذیه جلسه آموزشی با موضوع روغن‌ها و چربی‌ها برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه آموزشی با حضور والدین، دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه فاطمیه دوشنبه 18 دی 96 برگزار شد.
شهرزاد پیرشاه، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهری چهاردانگه در خصوص مضرات و عوارض روغن‌های جامد، نحوه مصرف و نگهداری روغن و استفاده از روغن مایع صحبت کرد و گفت: مصرف بیش‌ازاندازه روغن‌ها علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. روغن‌های نیمه جامد و چربی‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند که سلامت را تهدید می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه رطوبت، نور و اکسیژن موجب تسریع فساد روغن می‌شوند،افزود: انواع روغن‌های مایع گیاهی به دلیل وجود اسیدهای چرب غیراشباع، کمتر سلامتی را تهدید می‌کنند و بهتر است به‌جای سرخ کردن مواد غذایی از روش‌های دیگر مثل بخارپز و آب‌پز کردن استفاده شود. در صورت تمایل به سرخ کردن مواد غذایی، از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید.
پیرشاه در پایان بیان کرد: انواع روغن‌های مایع ویژگی‌های تغذیه‌ای خاص خود رادارند بنابراین بسته به کاربرد آنها (پخت‌وپز، سالاد و سرخ‌کردنی استفاده شوند) تمام روغن‌های مایع خوراکی برای پخت‌وپز مناسب هستند و به ترتیب اولویت، استفاده از روغن‌های زیتون، کنجد، کلزا، ذرت، آفتابگردان و سویا توصیه می‌شود.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی