برگزاری جلسه آموزشی ویژه مسئولان فنی درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز نگهداری و پرستار کنترل عفونت بیمارستان امام رضا (ع) در شهرستان اسلامشهر

واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با توجه به در پیش رو داشتن فصل گرما و شیوع بیماری التور، جلسه هماهنگی با حضور مسئولین فنی درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز نگهداری و پرستار کنترل عفونت بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه که یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ و در راستای اجرای مصوبات کمیته التور شهرستان برگزار شد در ابتدا دکتر حسن خوشرو، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران، به شرح مختصری از عملکرد واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر در مواجهه با بیماری‌های منتقله از آب و غذا پرداخت.
در این جلسه که به‌منظور جلب همکاری مراکز تشخیصی و درمانی خصوصی بوده است، معصومه زوبین، کارشناس رابط بیماری‌های منتقله از آب و غذا، درزمینه بیماریابی، نمونه‌گیری از بیماران دچار اسهال حاد آبکی و گزارش فوری طغیان‌های احتمالی بیماری‌های منتقله از آب و غذا با حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداخت.
وی همچنین در مورد تزریق ایمن و اصول پیشگیری از بیماری‌های خونی بعد از مواجهات شغلی آموزش‌های لازم را ارائه کرد. عبدالله حسنی، کارشناس HIV/AIDS و  بیماری‌های جنسی نیز با معرفی واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری، گزارشی از عملکرد این واحد درزمینهٔ مشاوره و ارائه خدمات به افراد پرخطر و در معرض خطر بیماری‌های خونی و جنسی ارائه کرد و یادآور شد که در مواقع بروز مواجهات شغلی این واحد پاسخگوی سؤالات و ارائه خدمات خواهد بود.
در ادامه از حاضرین خواسته شد که گزارش موارد مثبت بیماری‌های مشمول مراقبت در نظام شبکه بهداشت را به‌صورت ماهانه را با تأکید بر ذکر موارد هپاتیت‌های B و C که طبق برنامه‌ریزی کشوری تا سال ۱۴۱۰ در لیست حذف قرارگرفته‌اند به شبکه بهداشت ارسال کنند. 

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *