برگزاری جلسه فصل پاییز کمیته مرگ کودکان (۱-۵۹) ماهه در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

ثبت نشانی محل سکونت موارد مرگ کودکان در پورتال وزارت بهداشت یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه فصل پاییز کمیته مرگ کودکان (۱-۵۹ ماهه) شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر بود.

گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در این جلسه که چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ با حضور دکتر عباس امیراحمدی معاون دکتر بهناز قره خانی کارشناس مسول و فاطمه قلی نژاد کارشناس برنامه مرگ کودک واحد سلامت خانواده و اعضا کمیته مرگ دو بیمارستان امام زمان (عج)  و امام رضا (ع) برگزار شد در ابتدا مسئول کمیته مرگ بیمارستان امام رضا  (ع) گزارش کاملی از موارد مرگ در فصل پاییز ارائه و موارد مطرح‌شده در گزارش را شامل مرگ با علت‌های  ناهنجاری‌های مادرزادی- سانحه تصادف و سقوط از تراس منزل در طبقه سوم عنوان کرد.
در این گزارش‌ها محل سکونت برخی از موارد خارج از شهرستان بوده است که در خصوص نحوه دقیق ثبت دانشگاه محل سکونت در پورتال وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه و بر ثبت صحیح آنها تأکید شد.
 در ادامه مسئول کمیته مرگ بیمارستان امام رضا (عج) هم گزارش مرگ کودکان در فصل پاییز براثر کووید و غیر کووید را صفر اعلام کرده و خواستار بررسی و مداخله در مرگ نوجوانان با علت خودکشی در شهرستان شد.
دکتر قره خانی در خصوص مرگ‌های گزارش‌شده به شبکه در فصل پاییز با علت سوختگی و بیماری مادرزادی قلبی توضیح داد و در پایان دکتر امیر احمدی معاون در مورد دریافت دقیق اطلاعات از خانواده کودک متوفی بخصوص در بیمارستان‌ها و گزارش دقیق  اطلاعات پروند متوفی به‌منظور پیگیری‌های بعدی در صورت لزوم به این شبکه شد. 

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *