برگزاری جلسه کمیته ایدز استان تهران در معاونت بهداشت

جلسه کمیته ایدز استان تهران با شرکت مدیران و نمایندگان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در معاونت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز شنبه 25 آبان 98 جلسه کمیته ایدز استان تهران با شرکت مدیران و نمایندگان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر سعید تأملی قائم‌مقام و معاون فنی معاونت بهداشت، در مورد اهمیت آموزش و بیماری‌های اج ای وی در جامعه سخنانی بیان کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف همه شرکای برنامه، باید برنامه‌ریزی و هدف مشخص داشته و طبق وظایف محوله خود کار انجام دهند تا این برنامه به‌خوبی اجرا شود، و دستیابی به اهداف 90-90-90 تا سال 2020 به سر انجام برسد.
دکتر علی نیک‌فرجام مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، در خصوص وضعیت اچ آی وی کشور سخنانی بیان کرد و لزوم اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش بر عملکردهای شرکای برنامه تأکید کرد و افزود امروزه با بیماری اچ آی وی مانند سایر بیماری‌های عفونی برخورد شده و با مراقبت و درمان می‌توان عمر طولانی داشت و با داروهای باکیفیت که وزارت بهداشت به‌صورت رایگان از طریق دانشگاه‌ها در اختیار بیماران قرار داده و با مصرف درست دارو سطح ویروس بسیار پایین آمده و قابل‌انتقال به دیگران وجود نخواهد داشت.
در ادامه جلسه، همکاران در مورد اعلام فعالیت‌های سازمانی خود در بزرگداشت هفته ایدز نیز مطالبی را بیان کردند و مقرر شد سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادها برنامه‌های خود را برای برگزاری هفته ایدز به دبیرخانه کمیته ارسال کنند.
در این جلسه، دکتر مریم سر گلزایی و حیدری کارشناسان اداره ایدز وزارت بهداشت، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان تهران، مدیرکل زندان‌های استان تهران، نماینده بهزیستی استان تهران، نمایندگان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران، مدیرکل سازمان آموزش‌وپرورش شهر تهران، نماینده انتقال خون سلامت شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، کارشناسان ایدز دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران و ریاست مرکز مشاوره دانشگاه تهران، حضور داشتند.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی