برگزاری جلسه کمیته بازبینی نگهداشت وخرید تجهیزات پزشکی در معاونت درمان

با حضور دکتر سعید پور مشاور معاون درمان و سایر اعضای کمیته بازبینی نگهداشت و خرید تجهیزات پزشکی جلسه ای با موضوع بهبود مدیریت در حوزه تجهیزات پزشکی مراکز تابعه در معاونت درمان برگزار شد.

گالری عکس
این جلسه روز شنبه 13 مرداد 95 در راستای پیاده سازی برنامه های بهبود نظام مدیریت خدمات درمانی و با موضوع بهبود مدیریت نگهداشت و خرید تجهیزات پزشکی در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
در این نشست دکتر سعیدپور، مشاور معاون درمان، مهندس درویش رییس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان، دکتر حاجی قاسمی مدیر بیمارستان مرکز قلب ،جناب دکتر مخترع مدیر بیمارستان رازی، دکتر توتونچیان معاون درمان بیمارستان مرکز طبی کودکان  و مهندس لطفی کارشناس اداره تجهیزات پزشکی حضور داشتند.
ابتدا مهندس درویش در خصوص اهمیت و نقش مدیریت تجهیزات پزشکی و جایگاه نگهداشت تجهیزات توضیحاتی داد و گزارشی از روند نظارت اداره تجهیزات پزشکی بر وضعیت تجهیزات پزشکی مورد استفاده در مراکز و بازخورد مثبت آن در ارتقای وضعیت تجهیزات ارائه کرد.
وی در ادامه، فرآیند خرید تجهیزات پزشکی را شرح داد و به نقش معاونت درمان، معاونت توسعه و مراکز درمانی در این فرآیند اشاره کرد.
همچنین مهندس لطفی، ضمن ارائه مطالبی در خصوص عملکرد نظارتی اداره تجهیزات پزشکی به شرح مفهوم نگهداشت و حیطه آن و جزییات اقدامات انجام شده در اداره تجهیزات پزشکی جهت ارتقای نگهداشت و مدیریت تجهیزات پزشکی پرداخت و افزود: نگهداشت مفهومی با دامنه تعریف گسترده و جامع است.
وی در ادامه، با ارائه و شرح چک لیست نظارتی جدید که با رعایت ضوابط و استانداردها و سنجه های اعتباربخشی در سال 96 به روز و پیاده سازی شده است، به بیان نمای کلی از وضعیت مدیریت تجهیزات پزشکی در بیمارستان های تابعه را اشاره کرد و به بحث در خصوص نحوه رتبه بندی و راهکارهای قابل اجرا  در بهبود شرایط موجود، پرداخت.
توضیح اینکه در این جلسه مقرر شد جلسات آتی با بحث در خصوص جزییات راهکارهای ارتقای تجهیزات پزشکی ادامه پیدا کند.
عکس و خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو