برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن در دانشکده توانبخشی

دکتر هادیان ضمن تاکید بر نقش بی مانند فاطمه زهرا (س) در مقام زن، مادر و دختر در حمایت از نهضت پیامبر، ایشان را شایسته الگوبرداری ( Role modeling ) دانست.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این مراسم که با تلاش گروهی معاونت دانشجویی, کانون قرآن و عترت، بسیج دانشجویی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری این دانشکده برگزار شد، دکتر فتحعلی، متخصص گوش و گلو و بینی به تفسیر و توضیح فلسفه آفرینش انسان و نقش وی در قرآن همچنین نقش زن در آموزه های دینی و قرآن پرداخت. دکتر فتحعلی به زبانی شیوا با اشاره به آیات قرآن نکاتی درباره آناتومی و فیزیولوژی انسان بیان و با اشاره به آیه شریفه ' و تبارک الله احسن الخالقین' همگان را به تفکر و تحقیق در نظام آفرینش انسان ترغیب کرد.
دکتر محمدرضا هادیان، رئیس دانشکده ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و خوشامدگویی، در سخنانی ضمن بزرگداشت جایگاه و شان حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در مقام زن، مادر و دختر به نقش بی مانند ایشان از حمایت نهضت پیامبر مهربانی ها که در راستای تلاشهای مادر گرانقدرشان بود، پرداخت و ایشان را شایسته الگوبرداری ( Role modeling ) دانست. دکتر هادیان حضرت خدیجه بزرگ، زهرا درخشنده و زینب دلاور و سخنور را نمونه های زنان اسوه در تاریخ یکهزار و پانصد ساله تمدن بشری دانست و از دانشجویان، همکاران و اعضای هیات علمی خواست تا با بررسی و مطالعه مقایسه ای با سایر زنان بزرگوار و فرهیخته در پانزده قرن اخیر، این دعا را بر اساس Evidence based بررسی‌علمی کنند.
در بخشی از این مراسم بر نقش بی مانند و بزرگداشت شناسنامه های دینی، ارج نهادن به ارزشهای میهنی تاکید و بکارگیری این استوانه ها, برای برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی تاکید شد و در این راستا, مرشد ابوالفضل ورمزیار و گروه پیروزان برنامه شاهنامه خوانی، پرده زال و سیمرغ را اجرا کردند.
در این برنامه مرشد ابوالفضل ورمزیار ضمن معرفی مقام فردوسی و نقش این حکیم بزرگ در زنده نگه داشتن ملت ایران با زنده نمودن دوباره زبان ملی، با استناد به ابیات شاهنامه، یزدان پرستی و خردورزی را دین و آئین ملی ما ایرانیان دانست. وی با این توضیح که شاهنامه فردوسی سرشار از درسهایی برای زندگی است به ابیاتی در حوزه کمک به افتادگان، ناتوانان و افراد نیازمند اشاره و دانشجویان را تشویق به الگوگرفتن از حکمت های شاهنامه کرد.
اجرای برنامه های متنوع و شاد شامل پخش کلیپ درباره مقام مادر، شعرخوانی، مولودی نیز بخشی از مراسم بود.
توضیح اینکه در پایان مراسم از از برندگان مسابقات عکاسی کانون قرآن و عترت با موضوع'مادر'، مسابقات ورزشی ایام دهه مبارک فجر بسیج دانشجویی ، فعالان حوزه اردوهای جهادی (تشکل بسیج دانشجویی) و همچنین از کارکنان بازنشسته دانشکده و برندگان مسابقات ورزشی با اهدای لوح و کادو، تجلیل و قدردانی شد.
در پایان مراسم ضمن پذیرایی، از دانشجویان متقاضی برای شرکت در اردوی راهیان نور ثبت نام به عمل آمد.

خبرنگار و عکاس:لیلا روستا

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا