در جلسه آذرماه دانش‌آموختگان مطرح شد

برگزاری مراسم دهمین سالگرد تأسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان

جلسه آذرماه مسئولین دفتر دانش‌آموختگان با حضور دکتر بهادری، دکتر حسابی، دکتر مصفا و دیگر مسئولین و نمایندگان دفاتر دانشکده‌ها در دفتر دانش‌آموختگان با بررسی فعالیت‌های یک ماه گذشته و معرفی برنامه‌های جدید این حوزه برگزار شد.

در این جلسه که روز سه‌شنبه 17 آذر 1394 برگزار شد، دکتر بهادری ضمن ابراز رضایت از استقبال شرکت‌کنندگان ششمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی گفت: خوشبختانه سوابق علمی بعضی از دانشجویان کمتر از استادان نیست و این موضوع در مراسم جشنواره ابن‌سینای دانشجویی نیز در بین برگزیدگان به چشم می‌خورد.
وی در ادامه یادآور شد همان‌طور که دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین دانشجویان را برای تحصیل گزینش می‌کند باوجود استادان برجسته بهترین‌ها را نیز تربیت می‌کند و شایسته است که از بهترین این دانشجویان در مراسمی همچون جشنواره دکتر یلدا و ابن‌سینای دانشجویی تقدیر نماید.
دکتر بهادری با تأکید بر روند رو به رشد دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه به سمت بین‌المللی شدن می‌رود و با توجه به تحصیل دانشجویان خارجی در تعدادی از دانشکده‌های این دانشگاه، شایسته است به بهترین نحو ارتباط خود را با این دانش‌آموختگان حفظ نماییم و امیدوارم که همکاران ما در پردیس بین‌الملل دانشگاه بتوانند زمینه ارتباط با تمامی این دانش‌آموختگان خارجی را پس از ترک ایران فراهم آورند.
رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور استادان برجسته و پیشکسوت در اکثر دانشکده‌های دانشگاه گفت: تقدیرهایی که در گردهمای دانش‌آموختگان از تعدادی از این استادان پیشکسوت انجام می‌شود می‌تواند زمینه ارتباط مجدد آن‌ها با دانشکده شود و امیدوارم شاهد برگزاری چنین مراسمی در سایر دانشکده‌ها و سایر دانش‌آموختگان باشیم.
وی همچنین ضمن تأکید بر استفاده از پتانسیل دانشکده مجازی برای برقراری ارتباط مجازی با دانش‌آموختگان از همکاران خواست تا گروه اجرایی برگزاری پنجمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه را یاری نمایند.
در ادامه جلسه دکتر سیداحمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان نیز پس از قرائت دستور جلسه از تصویب تشکیل بنیاد علمی فرهنگی به نام استاد بهادری خبر داد و افزود: مدتی بود که برای رسیدن به چشم‌اندازی که استاد بهادری برای دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان می‌دیدند تحقیق و اقداماتی صورت گرفته بود ولی در مدلی که اکنون به تصویب رسیده دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌توانند با پیوستن به این بنیاد از دانشگاه و دانش‌آموختگان آن حمایت معنوی و مالی نمایند.
وی افزود: این بنیاد به تصویب وزارت کشور و بهداشت رسیده و همزمان با برگزاری مراسم دهمین سالگرد تأسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان با دعوت از دانش‌آموختگان علاقه‌مند شروع به فعالیت خواهد کرد.
دکتر سیداحمدیان تاریخ تقریبی برگزاری مراسم دهمین سالگرد تأسیس دفتر را دهم اسفندماه عنوان کرد و افزود: در این مراسم از چندین برنامه جدید در حوزه دانش‌آموختگان نیز رونمایی خواهد شد و امیدوارم با مشارکت و همکاری همه دانش‌آموختگان این مراسم و برنامه‌های تدارک دیده‌شده به‌خوبی انجام شود.
وی همچنین با اشاره به انجام مقدمات برگزاری پنجمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان از تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور رئیس دانشگاه و روسای دانشکده‌ها در روزهای آینده خبر داد.
 دکتر حسابی رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی نیز گفت: بنده سال‌هاست که افتخار آشنایی و همکاری با استاد بهادری رادارم و باعث افتخار مضاعف من است که در جایگاه رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی در حضور همکاران هستم و امیدوارم بتوانم به این مجموعه کمک نمایم.
وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه گفت: البته باید مراقب باشیم که این افزایش فقط کمی نبوده و در زمان انتخاب دانشجوی برگزیده به کیفیت تحقیقات نیز توجه شود.
دکتر حسابی گفت: خدمت به جامعه و خلق نیاز به اتاق و میز ندارد و هر کس در هر جایگاهی انگیزه خدمت داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد و امیدوارم که خدا و خلق خدا نیز از این خدمات راضی باشد.
دکتر نوروزی دبیر دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی نیز برگزاری مراسمی همچون کنگره بزرگداشت سملوایز را نقطه قوتی برای معرفی برنامه‌های حوزه دانش‌آموختگان عنوان کرد و گفت: با تبلیغات داخل و خارج از دانشگاه می‌توان برنامه موفق‌تری برگزار کرد.
دکتر پورمند که به نمایندگی از دفتر دانشکده بهداشت و دوره شبانه دانشگاه در این جمع حاضر بود نیز  گزارشی از  برگزاری جشن گردهمایی دانش‌آموختگان پاتوبیولوژی و تقدیر از اساتید پیشکسوت این رشته ارائه کرد و گفت: در حال حاضر نیز مشغول جمع‌آوری مشخصات دانش‌آموختگان پیشکسوت و اخیر رشته بهداشت محیط هستیم و پیش‌بینی می‌شود جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده بهداشت که در بهار سال آینده برگزار می‌شود با حضور دانش‌آموختگان مقاطع و سال‌های مختلف شورونشاط زیادی داشته باشد.
علیرضا احسنی مسئول دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده توان‌بخشی نیز گفت: با توجه به طرح مباحث مربوط به سالمندان در جامعه گفت: در بین موضوعات ارائه‌شده در کنگره دکتر یلدا طرح مسائل توان‌بخشی سالمندان و معلولین نیز می‌تواند ضمن ارائه مطالب جدید به رفع مشکل گروه خاصی از جامعه کمک نماید.
دکتر جوانبخت مسئول دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نیز پس از ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر از تأسیس کلینیک آموزشی درمانی در این دانشکده خرداد و افزود: سعی می‌شود درراه اندازی و ارائه خدمت در این کلینیک به استفاده از همکاری دانش‌آموختگان دانشکده نیز توجه کنیم.
زاهدی مدیر امور عمومی دفتر گفت: ازاین‌پس برنامه‌های مربوط به پنجمین جشن یکپارچه در دستور کار این دفتر بوده و امیدوارم با کمک همکاران دانشکده‌ها بتوانیم پس از جمع‌آوری مشخصات دانش‌آموختگان سال 95 بتوانیم این اطلاعات را در ویژه‌نامه‌ای به چاپ برسانیم.
وی ایجاد شورونشاط در بین دانش‌آموختگان شرکت‌کننده در این مراسم را از وظایف مهم مجموعه دانش‌آموختگان عنوان و خاطرنشان کرد: با آماده‌سازی فضاهای داخل دانشکده‌ها در ایام نزدیک به مراسم می‌توانیم این شورونشاط را در بین آنان ایجاد و تقویت کرد.
 در ادامه جلسه نیز مسئولین دفاتر ارتباط با دانش‌آموختگان دیگر دانشکده‌ها نیز نظرات و پیشنهاد‌ها خود را در خصوص جمع‌آوری اطلاعات فارغ‌التحصیلان دانشکده، مطالب ارائه‌شده در کنگره دکتر یلدا، چگونگی برگزاری و زمان و مکان پنجمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان، اطلاع‌رسانی از برنامه‌های حوزه دانش‌آموختگان در دانشکده ارائه کرده و آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری و اجرای برنامه‌های ویژه دهمین سالگرد تأسیس دفتر اعلام کردند./ق
کلمات کلیدی
تهیه کننده: