برگزاری مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض در شهرستان اسلامشهر

واحد تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض از مراکز تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ ویژه‌برنامه آموزشی برگزار کرد.

برگزاری مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ جلسه آموزشی ویژه ۳۰ تن از کارکنان مرکز سلامت جامعه باغ فیض با موضوع اهمیت مصرف تخم‌مرغ برگزار شد.
در ابتدای جلسه لیلا شیرزاده، کارشناس تغذیه مرکز در ارتباط با فواید تخم‌مرغ و باورهای غلط در خصوص مصرف تخم‌مرغ، ارزش غذایی و راه‌های تشخیص تخم‌مرغ سالم و تازه از تخم‌مرغ فاسد و کهنه مطالبی را عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف منابع پروتئین در کشور از الزامات ایجاد دسترسی جامعه به مواد غذایی ارزشمندی است که متأسفانه در جامعه ما به علل مختلف مهجور واقع‌شده است؛ من‌جمله تخم‌مرغ که از قدیم‌الایام در سبد غذایی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته اما امروزه به دلیل باورهای غلط نظیر افزایش کلسترول خون، آسیب کبدی، افزایش بیماری‌های قلبی و ... کنار گذاشته‌شده است.
وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای توسط محققین در مراکز و دانشگاه‌های معتبر انجام‌شده است که نشان می‌دهد مصرف تخم‌مرغ حتی بیشتر از یک عدد در روز در بسیاری از افراد فارغ از جنس، سن و نژاد نه‌تنها باعث افزایش کلسترول خون نشده، چه‌بسا برای سیستم قلب و عروق، پیشگیری از برخی سرطان‌ها و... مفید است.
در پایان  برنامه نیز جشنواره کوچکی با محوریت غذاهای حاوی تخم‌مرغ در حضور کارکنان برگزار شد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

برگزاری مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض در شهرستان اسلامشهر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *