برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی مدیریت اطلاعات سلامت با حضور معاون درمان دانشگاه در مرکز طبی کودکان

دکتر مهدی رضایی با تاکید بر اهمیت جایگاه مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه گفت: بدیهی است مدیران نظام سلامت برای مداخلات صحیح مدیریتی و تصمیمات دقیق و به هنگام، به اطلاعات جامع و پردازش شده نیاز دارند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، اولین مراسم گرامیداشت روز مدیریت اطلاعات سلامت، روز شنبه 2 آذر 1398 در سالن همایش مرکز طبی کودکان با حضور دکتر مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه، دکتر شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، دکتر خسرو صادق نیت رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر حجت رحمانی مشاور اجرایی معاون درمان، دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر نسرین عباسی مدیر نظارت و اعتباربخشی، دکتر جلال سعید پور مدیر هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد، دکتر علامه معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر رهنما مدیر مرکز طبی کودکان، دکتر محبوبه میرزایی رییس، صفیه ایلاتی، مهناز حامدان و زهره مصدر کارشناسان گروه آمار و اطلاعات درمان معاونت درمان و جمعی از مسئولان و کارشناسان مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی تابعه برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به اهمیت مدیریت اطلاعات سلامت و چالش های آن در کشور گفت: بر اساس سیاست های کلان وزارت متبوع و تاکید وزیر محترم بهداشت بردو موضوع مهم الکترونیکی شدن پرونده های سلامت و نظام ارجاع به عنوان زیرساخت های اصلی نظام سلامت در کشور، جایگاه مهم مدیریت اطلاعات سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها در تحقق این دو مهم کاملا پیداست. بدیهی است مدیران نظام سلامت برای مداخلات صحیح مدیریتی و تصمیمات دقیق و بهنگام، به اطلاعات جامع و پردازش شده نیاز دارند.
دکتر رضایی قدمت واحد مدارک پزشکی را به تاسیس اولین بیمارستان ها دانست و افزود: بیمارستان ها در بدو تاسیس نیاز به ثبت اسناد پزشکی بیماران به صورت سنتی داشته اند و با پیشرفت تکنولوژی و ورود آی تی و ضرورت الکترونیکی شدن اطلاعات به تدریج واحدهای فناوری اطلاعات به کمک واحدهای مدیریت اطلاعات آمد. از دید من نمی توان مدیریت اطلاعات سلامت را از فناوری اطلاعات (IT) جدا دانست چرا که جدایی این دو حوزه از همافزایی آن خواهد کاست. امیدوارم همکاران ما در حوزه مدیریت اطلاعات درمان با همفکری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه با رویکرد پیشبرد اهداف دانشگاه در بحث یکپارچه سازی و مدیریت یکپارچه اطلاعات بتوانند بهترین تصمیمات را برای وحدت رویه این واحدها اخذ کنند.      
وی همچنین با تشکر از میزبانی بیمارستان مرکز طبی کودکان و تلاش های دکتر امینی و دکتر میرزایی به عنوان بانیان اصلی برگزاری این مراسم گفت: خدمات واحدهای مدیریت اطلاعات سلامت نیز به اندازه سایر واحدهای بیمارستان ها  از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدوارم روسای محترم بیمارستان ها نیز به آن توجه ویژه ای داشته باشند.  
دکتر بدو در این مراسم با ابراز خوشحالی از اینکه میزبانی اولین دوره مراسم گرامیداشت روز مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه در مرکز طبی کودکان برگزار شده است به همه فعالان این حوزه تبریک و خوشامد گفت.
دکتر میرزایی نیز در این مراسم نیز با اشاره به ضرورت و اهمیت نقش مدیریت اطلاعات و دیدگاه سنتی و نوین به آن، در خصوص مهمترین چالش های واحدهای مدیریت اطلاعات سلامت در بیمارستان ها پرداخت.
در این مراسم همچنین به 10 برگزیده این حوزه لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.
خبرنگار: نجمه باهو 
عکس: لیلا یوسفی

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو