• تاریخ انتشار : 1403/07/16 - 14:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان

برگزاری کمیته همگرایی و هم افزایی در راستای اجرای پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در معاونت بهداشت

گروه مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران کمیته همگرایی و هم افزایی در راستای اجرای پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان را برگزار کرد.

برگزاری کمیته همگرایی و هم افزایی در راستای اجرای پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، امروزه یکی از بیماری های نگران کننده در سلامتی زنان سرطان پستان است. در اکثر کشورهای دنیا سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است. در ایران نیز این بیماری در صدر سرطان‌های زنان قرار دارد و بروز آن در حال افزایش است. با توجه به آخرین آمار رسمی در ایران در سنین 55-45 سالگی بیشترین ابتلا گزارش شده است. در حال حاضر بروز این بیماری در ایران حدود 34 در صدهزار نفر است.

با توجه به برگزاری پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان( 9 مهر لغایت 9آبان) با شعار " شما می‌توانید نجات یافته از سرطان پستان باشید، با آگاهی و خود مراقبتی" و  با هدف کلی کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان پستان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان، روز یکشنبه  مهر 1403 کمیته‌ ای با حضور دکتر مهرزاد ناصری سرپرست معاون فنی معاونت بهداشت، همکاران ستاد شبکه/مرکز و گروه‌های مرتبط درستاد معاونت بهداشت به منظور همگرایی و هم افزایی در راستای اجرای پویش برگزار شد.

در ابتدا دکتر ناصری در خصوص لزوم همکاری همه جانبه گروه‌ها در اجرای برنامه و با پیگیری و نظارت بهتر در خصوص کیفیت ارائه خدمت با هدف پوشش 30 درصد جمعیت شهری و 100 درصدی جمعیت روستایی تاکید کردند.

در ادامه دکتر آزیتا کریمی رئیس گروه غیرواگیر، در خصوص اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان و نقش مهم آن در درمان پذیری، ارتقا کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های نظام سلامت و همچنین اهمیت افزایش آگاهی عمومی مطالبی بیان کردند.

سپس مریم ملائی پور، کارشناس مسئول برنامه در مورد بیماری، وضعیت موجود بروز بیماری در کشور و اهداف کلی و اختصاصی پویش و اهمیت افزایش آگاهی عمومی از عوامل خطر سرطان و تغییر نگرش مردم در بهبود الگوی زندگی و جلب حمایت‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی توضیح داد.

  • گروه خبری : معاونت بهداشت
  • کد خبر : 280037
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر