معرفی پژوهش های فرا آکادمیک و طرح های اثرگذار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامز رس 20: بررسی طرح تدوین چارچوب توانمندی های دوره دکترای آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر رقیه گندم کار، مدیر گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه های درسی مبتنی بر توانمندی در دوره دکترای آموزش پزشکی گفت: ما در این طرح بنا داشتیم به جای متمرکز شدن بر محتوا، برنامه آموزشی دوره دکترای آموزش پزشکی را به گونه ای بازنگری کنیم که دانش آموخته ما بداند در زمان فارغ التحصیلی چه توانمندی هایی را کسب کرده و در واقع در محیط کار چه انتظاراتی از او دارند. تدوین توانمندی ها باعث می شود چیدمان برنامه درسی و تمام عناصر آن را بر اساس انتظار در محیط کار طراحی کنیم. وی تصریح کرد: منظور از توانمندی این است که فراگیر ما چه دانش و مهارت، نگرش ها و چه ویژگی هایی فردی را باید کسب کند تا مسئولیت های که در شغل آینده به عهده دارد را به خوبی انجام دهد و این قدم بزرگی در حوزه آموزش پزشکی بوده است. این طرح باعث می شود که هم سیاستمداران و هم کسانی که میخواهند این دانش آموخته ها را جذب کنند از توانمندی ها مطلع بوده و افراد مناسب را جذب کنند.

 

 

سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *