جلسه دیماه دفتر دانش آموختگان با تاکید بر حفظ ارتباط با دانش آموختگان خارجی برگزارشد

جلسه دیماه مسئولین دفتر دانش‌آموختگان روز سه‌شنبه 23 دی 1394 با حضور دکتر بهادری، دکتر مصفا و دیگر مسئولین و نمایندگان دفاتر دانشکده‌ها در دفتر دانش‌آموختگان با بررسی فعالیت‌های یک ماه گذشته و معرفی برنامه‌های جدید این حوزه برگزار شد.

دکتر بهادری در ابتدای جلسه ضمن معرفی دکتر رزم پا یکی از دانش آموختگان ورودی سال 54 دانشکده پزشکی و استاد گروه گوش و حلق و بینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به عنوان مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان آن مجتمع گفت: با توجه به نقش موءثر مجتمع بیمارستان امام خمینی در تربیت دانش آموختگان دوره های تخصصی و فوق تخصصی از زمان تاسیس این دانشگاه، به نظر می رسید وجود دفتری به منظور استفاده از توان علمی و تخصصی دانش آموختگان آن ضروری باشد، لذا دکتر رزم پا از سوی این دفتر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) پیشنهاد شد تا زمینه ارتباط دانش آموختگان آن حوزه با دانشگاه فراهم گردد.
وی  در ادامه با تاکید بر نقش دفتر ارتباط با دانش آموختگان به عنوان پل ارتباطی میان آنها و دانشگاه افزود: همکاران این دفتر هم در دانشکده ها و هم در دفاتر استانی و بیمارستانی باید در سه حوزه ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه، ارتباط دانشگاه با آنها و ارتباط دانش آموختگان با هم فعالیت داشته و برنامه هایی را همه ساله در دست اقدام داشته باشند.
دکتر بهادری در ادامه با تاکید بر جایگاه دانش آموختگان خارجی خاطر نشان کرد: این دانش آموختگان سفرای دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور خود بوده و همکاران حوزه بین الملل ضمن ارتباط مستمر با آنها باید از نظرات و پیشنهادات این دانش آموختگان همچنین آخرین وضعیت آنها در کشور خود مطلع شوند.  
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در بخش دیگر سخنان خود درخصوص تکریم اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشکده ها گفت: در دانشگاه های خارج از کشور  استادان پس از بازنشستگی اتاق مخصوص خود را دارند و از امکانات این اتاق همچون گذشته بهره مند هستند که اگر بتوان با کمک همکاران دفتر ارتباط با دانش آموختگان تدابیری اتخاذ شود تا این شرایط برای استادان بازنشسته دانشگاه فراهم گردد بسیار خوب است.
دکتر سیداحمدیان نیز پس از توضیحاتی در خصوص کلیات مراسم دهمین سالگرد تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان گفت: پیشنهاد برگزاری این مراسم در محدوده زمانی نیمه اول اسفند و در یکی از تالارهای سازمان مرکزی دانشگاه، تالار ابن سینا و تالار امام داده شده است.
وی در ادامه از حضور مسئولین کشوری همچون وزیر بهداشت فعلی و گذشته در این مراسم خبر داد و از همکاران خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح نمایند.
دکتر سبحانی مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان پردیس بین الملل با ارائه فرمی در مورد نظر سنجی از دانشجویان خارجی به بررسی مشکلات و کمبودهای این دفتر در پردیس پرداخت.
دکتر پورمند دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده بهداشت نیز از برگزاری کنفرانس توسعه پایدار سلامت همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت خبر داد و گفت: قرار است از روسای کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، روسای دانشکده بهداشت کشورهای منطقه ازجمله قاهره، بیروت، ترکیه و پاکستان و چند ایالت امریکا جهت شرکت در این مراسم دعوت شود.
وی در ادامه افزود با توجه به وسعت کارهای جاری دفتر بیشتر از آنچه تصور داشتیم کار برای انجام دادن داریم و اولین قدم جمع آوری و تکمیل بانک اطلاعاتی است که در نظر داریم با مشخص کردن پیشکسوتان گروه ها، اطلاعات آنان را جمع آوری کنیم و بانک اطلاعاتی خود را در این کنفرانس تکمیل کنیم .
رحیمی کیان مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی با ارائه گزارش عملکرد جاری دفتر دانشکده پرستاری و تعداد فارغ التحصیلان سالیانه آن گفت :بهتر است گزارش عملکرد حوزه دانش آموختگان به صورت ویژه نامه چاپ و  جهت اطلاع مسئولین در اختیار آنها قرار دهیم.
دکتر مصفا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی نیز در ادامه در مورد تکریم هیئت علمی بازنشسته دانشکده از عیادت 3 تن از  اعضای هیئت علمی بازنشسته در روز چهارشنبه 23 دیماه از سوی مسئولین دانشکده دندانپزشکی خبر داد.
دکتر شهابی مسئول دفتر ارتباط بادانش آموختگان دانشگاه در استان مازندران نیز از فراهم آوردن زمینه ارتباط با حدود 150 نفر از دانش آموختگان استان مازندران خبر داد و افزود: آخرین اطلاعات و برنامه های حوزه دانش آموختگان به اطلاع آنها رسانده و درخصوص برنامه ها از آنان نظرخواهی می شود.
در ادامه سایر مسئولین دفاتر در مورد وضعیت دفتر خود در دانشکده توضیحاتی دادند و پس از طرح مشکلات آن حوزه به ارایه نظرات خود درخصوص مراسم دهمین سالگرد تاسیس دفتر دانش آموختگان پرداختند. در پایان نیز زاهدی مدیر امور عمومی دفتر بر ارسال گزارش عملکرد دفاتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده ها تاکید کرد./ق

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *