جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد

دومین جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی معاونت آموزشی به منظور ارائه گزارش فعالیت های مرکز آمار و فناوری اطلاعات این معاونت تشکیل شد.

جلسه شورای سیاست گذاری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، دومین جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی معاونت آموزشی با حضور دکتر امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی و رئیس این شورا در دانشگاه و دیگر اعضای شورا، یکشنبه 14 اردیبهشت 99 به منظور ارائه گزارش فعالیت های مرکز آمار و فناوری اطلاعات این معاونت تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر سهراب پور، از تلاش های دکتر سید حسینی، مسئول آمار و فناوری اطلاعات و حضور موثر ایشان در این معاونت قدردانی کرد و گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات معاونت یک تیم منسجم به منظور تجمیع افکار و سیاست گذاری ها در این معاونت تشکیل داده است که بر این اساس مقرر است همه فعالیت های معاونت آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات با مدیریت و زیر نظر وی انجام پذیرد.
دکتر سید حسینی ضمن تشکر از حمایت های معاون آموزشی و همکاران فعال در مرکز آمار و فناوری اطلاعات معاونت آموزشی گفت: با همکاری یکدیگر به تکامل رسیدیم و با تمام توان آماده ارائه خدمات لازم هستیم.

 سپس وی گزارشی از فعالیت های این واحد طی ماه های اخیر از جمله فعالیت های انجام شده برای راه اندازی سایت جدید معاونت آموزشی ارائه کرد و از بهره برداری از سایت جدید معاونت در نیمه دوم اردیبهشت خبر داد و ادامه داد: پس از تحلیل و بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته و مشورت با همکاران این مرکز به این نتیجه رسیدیم که سایت فعلی معاونت چه از لحاظ بصری و چه از نظر امکانات پاسخگوی نیازهای معاونت نیست و لذا با بررسی راهکارهای موجود طی مشورت با معاون محترم آموزشی تصمیم گرفته شد که یک زیرپرتال از پرتال جدید دانشگاه تهیه شود. بدین منظور پس از طی مراحل اداری با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پرتال مورد نظر در آدرس آزمایشی فعال شد و همکاران بنده فعالیت را برای انتقال محتوا به سایت جدید آغاز کردند.

وی افزود: وب سایت جدید کاملا با تلفن های همراه سازگار بوده (ریسپانسیو) و امکاناتی مثل تهیه ماژول های اختصاصی برای تولید مجتوا و فرم ساز را داراست. به نظر می رسد با راه اندازی این وبسایت بخش عمده ای از نیازهای معاونت پاسخ داده شود. همچنین پس از راه اندازی کامل سایت فارسی اقداماتی در خصوص راه اندازی بخش انگلیسی سایت نیز آغاز خواهد شد. پس از طی مراحل آزمایشی وبسایت جدید معاونت آموزشی در همان آدرس قبلی یعنی http://education.tums.ac.ir در دسترس خواهد بود.

دکتر سید حسینی در ادامه از اقدامات صورت گرفته برای ارائه مجازی خدمات حوزه آموزش به ویژه در شرایط بحران کرونا گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و گزارش های ارسالی در خصوص برگزاری کلاس های انلاین به این نتیجه رسیدیم که از سایر بسترهای مجازی برای ارائه خدماتی بهتر به دانشجویان و اعضای هیات علمی استفاده کنیم به همین منظور سامانه جدید مجازی در بستر Big Blue Button راه اندازی شد. در ادامه برای استفاده بهتر از منابع، کلاسهای این بستر قرار است این امکانات به صورت رزرو در تاریخ خاص در اختیار اعضای هیات علمی قرار گیرد.

از دیگر فعالیت های این مرکز تهیه فایل آموزشی و چگونگی استفاده از (Big Blue Button) BBB برای اساتید و دانشجویان، راه اندازی سامانه مدیریتی معاونت آموزشی در بستر Drupal (مربوط به نظر سنجی کلاس مجازی و ثبت نام از دانشجویان به صورت آنلاین است)، راه اندازی ثبت درخواست گواهی پلیس راهور در سامانه سیپاد و همچنین راه اندازی ثبت درخواست دانشنامه و ریزنمرات به زبان انگلیسی بود.

 

شبنم قضایی
تهیه کننده:

شبنم قضایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *