جلسه هماهنگی گسترش تعاملات علمی با سایر دانشگاه های دنیا در دانشکده توانبخشی

جلسه هماهنگی گسترش تعاملات علمی با سایر دانشگاه های دنیا در دانشکده توانبخشی با ارائه گزارش سفر علمی به کشور اسپانیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز سه شنبه 14 تیر 1401 با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و سایر اعضا در سالن شورا برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر خاتون آبادی ضمن اشاره به دیدگاه بین المللی سازی در دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال های گذشته بحث بین المللی سازی را در دستور کار دارد و سال هاست که دیدگاه رقابت داخلی ندارد و با دیدگاه رقابت بین المللی فعالیت می کند؛ دانشکده نیز در چندین ماه اخیر با تمرکز بر راه اندازی دانشگاه سبطین عراق که دستاورد بزرگی برای دانشگاه محسوب می شود فعالیت کرده است؛ لذا مباحث بین المللی برای دانشکده نیز بسیار مهم است.

اکنون بهترین فرصت است که با استفاده از تجربیات و با به اشتراک گذاری آنها، شاهد دانشکده ای باشیم که در همه ابعاد از جمله آموزشی، بین المللی و پژوهشی سرآمد و موفق است.
در ادامه دکتر آزاده شادمهر عضو هیئت علمی دانشکده، گزارشی از اقدام بین المللی با دانشگاه لئون اسپانیا و روند این فرایند ارائه کرد.
دکتر شادمهر اظهار کرد: حدود یکسال و نیم گذشته موضوع سفر به دانشگاه لئون و برگزاری کلاس به مدت یک هفته برای دانشجویان فیزیوتراپی مطرح شد که به علت همه گیری بیماری کرونا، این اقدام در هفته گذشته رخ داد.
وی ضمن بیان جزئیات این رویداد بین المللی و مباحث علمی مطرح شده، این اقدام را به عنوان زمینه ای برای گسترش همکاری های علمی با این دانشگاه اروپایی دانست و از استقبال آنها برای گسترش فعالیت های مشترک و تعامل علمی با دانشکده توانبخشی سخن گفت.
سپس دکتر خاتون آبادی ضمن اظهار خرسندی از تحقق این اتفاق، اظهار کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این اقدامات به طور سازماندهی شده و با نظارت معاونت بین الملل پیش رود و دستاوردهای آن بررسی شود تا سایر گروه ها نیز در این عرصه فعالیت های خود را گسترش دهند؛ آنچه که از ما باقی می ماند بستری است که برای آیندگان فراهم می کنیم، امید است که به بهترین شکل در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

در ادامه دکتر سیامک بشردوست معاون بین الملل دانشکده تحقق این گونه اقدامات را اتفاق بزرگی برای دانشکده عنوان کرد و ادامه داد: معاونت بین الملل از ارتباطات علمی بین دانشگاهی در سطح بین الملل همواره استقبال می کند.
وی در راستای گسترش این فعالیت ها اظهار کرد: این معاونت از پیشرفت و تحولات علمی در سطح بین الملل استقبال می کند و در همین زمینه مهم است که این اتفاقات با اطلاع و نظارت این معاونت صورت گیرد تا دیگر گروه ها نیز از این تجربیات برای تحقق اهداف بین الملل خود بهره گیرند.

در پایان پیشنهادهایی برای گسترش فعالیت های بین المللی و ارتقای همه رشته های دانشکده ارائه شد.

سید امیر  میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *