جلسه هم‌اندیشی رئیس دانشکده پیراپزشکی با گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی برگزار شد

رئیس دانشکده پیراپزشکی در جلسه با اعضای گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی بر برقراری ارتباطات و تعاملات خارج از دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، این جلسه با حضور دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر لیلا شاهمرادی مدیر گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، دکتر فاطمه شیخ شعاعی عضو هیئت‌علمی و دکتر حجت‌الله سلیمانی عضو گروه دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ در سالن اجتماعات برگزار شد.
دکتر علیزاده در خصوص گروه‌های آموزشی گفت: نگرانی من وضعیت برخی از گروه‌های آموزشی دانشکده ازجمله گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی است که تعداد اعضای آن اندک هستند. دیدگاه من بر قوی بودن گروه‌های آموزشی با نگاه و توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و قوانین است. باید به دنبال تقویت بدنه نیروی انسانی گروه‌ها باشیم و البته از استانداردها نباید عدول کرد. جایگاه هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه ویژه‌ای است که باید استانداردهای خاص خود را داشته باشد.
وی افزود: به نظر من در ادامه نظرات گروه است. از اعضای گروه می‌توانند نظرات تخصصی دهند و من به نظر آن‌ها احترام می‌گذارم، اما انتظار من تصمیمات نظام و تخصصی است. با جذب نیروهای جوان، باانگیزه و توانمند می‌توان گروه و به دنبال آن دانشکده قوی داشته باشیم. مسئله جانشینی پروری مسئله حائز اهمیتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
 رئیس دانشکده اظهار داشت: عقد تفاهم‌نامه با مراکز خارج از دانشکده و دانشگاه اقدام شایسته‌ای است و ما از این تعاملات استقبال می‌کنیم. هیچ محدودیتی برای گروه در برقراری روابط خارج از دانشگاه وجود ندارد. ما به دنبال شکستن مرزهای پیراپزشکی هستیم و هرچقدر بیشتر ارتباطات تقویت شود، خیروبرکت بیشتری نصیب دانشکده خواهد شد.
 دکتر علیزاده در خصوص مسائل بین‌الملل گفت: جذب دانشجوی بین‌الملل حق گروه است. لازم است گروه در این زمینه برنامه داشته و نقش ما تسهیل گر و حمایتی خواهد بود. دانشجویان خارجی دانشکده می‌توانند مبلغان گروه و پتانسیل‌های شما باشند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود. درزمینهٔ بین‌الملل علاوه برجذب دانشجویان می‌توان در سایر حیطه‌ها همچون عضویت انجمن‌های بین‌المللی، برگزاری وبینارهای مشترک و خواهرخواندگی‌ها و... فعالیت کرد. هرچند لازم است استانداردهای گروه در همه زمینه‌ها ازجمله فضای فیزیکی، امکانات و نیروی انسانی بررسی شود. دانشکده پیراپزشکی در حال حاضر حاصل زحمات افراد بسیاری درگذشته است و اکنون این میراث به دست ما رسیده و زمان ارائه خدمات پیراپزشکی به دانشگاه و جامعه فرارسیده است.
در این جلسه دکتر شاهمرادی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته همچون برگزاری ژورنال کلاب ها و کارگاه‌ها، ارتباطات بین دانشگاهی، پایان‌نامه‌های محصول محور، تفاهم‌نامه‌های منعقدشده و دانشجویان بین‌الملل پرداخت. در ادامه اعضای گروه چالش‌ها، نیازها و مشکلات خود را مطرح کرده و بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *