دکتر سادات حسینی: شورای صنفی یکی از نمادهای مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه است

دکتر اکرم السادات سادات حسینی مدیر امور دانشجویی معاونت دانشجویی فرهنگی از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسفند 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، در آستانه برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با دکتر سادات حسینی مدیر امور دانشجویی دانشگاه گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید:
 
لطفا درخصوص هدف و ضرورت تشکیل و فعالیت شورای صنفی توضیح دهید.
شورای صنفی یکی از نمادهای مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه است و به عنوان بازوی دانشگاه در امر هدایت و راهبری نیازهای دانشجویان و انتقال آن ها به دانشگاه نقش عمده ای ایفا می کند.
 
هدف از تشکیل شورای صنفی دانشجویان دستیاری چیست؟
در راستای توسعه همکاری دانشگاه با دانشجویان در نظر است تا شورای صنفی دستیاران نیز تشکیل گردد تا این دسته از دانشجویان نیز در راستای ارتقاء دانشگاه نظرات خود را ارائه دهند.
 
شورای صنفی دانشجویان چه کمک هایی می توانند انجام دهند؟
شورای صنفی دستیاران علاوه بر مشارکت در هدایت و ارتقاء نیازهای اولیه دانشجویان و انتقال دیدگاه های آنان به بدنه مدیریتی دانشگاه موظف است تا در ارتقای ساختار علمی دانشگاه و دانشجویان و به تبع آن ارتقای استانداردها، فرآیندها و ارتباطات دانشگاه با مجامع مختلف داخلی و خارجی نیز بکوشد.
این شورا تجربه ای نو در دانشگاه علوم پزشکی تهران است و امید است با شروع کار بتواند استانداردهای ارائه خدمات را به این دسته از دانشجویان ارتقا بخشد.
 
برای جذب مشارکت دانشجویان دستیاری در تشکیل شورای صنفی، چه برنامه های تشویقی در نظر گرفته شده است؟
مدیریت امور دانشجویی در نظر دارد تا مشوق های اجتماعی، معنوی و مادی لازم را برای دانشجویان فعال و پویا در این زمینه فراهم کند. انتظار می رود دانشجویان در انتخابات شورای صنفی دستیاران مشارکت فعال داشته باشند و هر چه پر شورتر آن را برپا کنند.
 
شورای صنفی دانشجویان دستیاری چه وظایفی برعهده دارد؟
حوزه های عملکرد شورای صنفی همه مواردی را که مرتبط با دانشجو و دانشگاه می باشد را شامل می شود و مطالبه گری که حق مسلم و اولیه این گروه از دانشجویان است را به صورت ساختارمند محقق می سازد.
 
چه پیامی برای دانشجویان دستیاری دانشگاه برای انتخابات و تشکیل شورای صنفی دارید؟
مدیریت امور دانشجویی از همه دستیاران دعوت می کند تا در انتخابات این شورا در 17 اسفند 99 حضور فعال داشته باشند تا نمایندگان دستیاران در شورای صنفی از پشتوانه محکم حمایت دانشجویی برخوردار بوده و نماینده مناسب و شایسته ای برای همکاران و دوستان خود باشند.
 
در پایان‏ اگر‏ مطلب ‏دیگری‏‏ دارید‏ بیان‏ کنید؟
مدیریت امور دانشجویی مشارکت دستیاران را فرصتی ارزشمند در راستای تعامل موثر با آن ها و شنیدن درخواست ها و مطالبات آنان می داند و امیدوار است در اولین فرصت گزارش اقدامات شورای صنفی دستیاران را به اطلاع دانشجویان برساند.
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *