دکتر علی لباف: قدمت، فرهنگ و پیشکسوتان دانشگاه، کوریکلومی نهفته و با ارزش هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه نشست رئیس دانشگاه با مدیران گروه‌های آموزشی، دکتر علی لباف، معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، در خصوص افق پیشروی گروه های آموزشی گفت: دوست دارم به عنوان فردی که قسمت قابل توجهی از عمرم را در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی کردم، این دانشگاه را به عنوان دانشگاهی مرجع و رفرنس در تمامی بخش ها و رشته در کشور ببینم.

وی افزود: بدون شک بسیاری از بخش های بالینی و گروه های آموزشی در حال حاضر چه از جنبه آموزشی، پژوهشی و چه درمانی چنین مشخصه ای را دارند و در کشور مرجع هستند اما در برخی رشته ها در رقابت با دیگر دانشگاه های کشور، کمی عقب ماندیم و بسیار علاقمندم که با تلاش و همکاری که میان بیمارستان، دانشکده و گروه ها وجود دارد، جایگاه و رتبه نخست را در تمامی این رشته ها نیز حفظ کنیم.

دکتر لباف، با اشاره به شرایط دشوار آموزشی و برهم خوردن توازن میان ارائه خدمت و آموزش گفت: از مشکلات آموزشی آگاهم و می دانم که بار مهمی از درمان بیمارستان ها بر عهده دستیاران و فلوهاست و از این جهت قدردان آنها هستم اما درخواست می کنم که از ظرفیت های موجود در دانشگاه استفاده کنند.

وی دانشگاه علوم پزشکی تهران را قدیمی ترین موسسه آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: فرهنگی که به عنوان یک کوریکولوم پنهان در بسیاری از رشته ها جاری است از ارزش بالایی برخوردار است. اساتید قدیمی و فرصت های آموزشی ناشی از ارجاع گسترده بیماران از سراسر کشور به بیمارستان های این دانشگاه، فرصت بی نظیری را در اختیار دستیاران قرار می دهد که اگر یادگیری بازتابی  (reflective learning) را سرلوحه کار خود قرار دهند و به دنبال تعمق و یادگیری از آنچه می بینند باشند و صرفا به دنبال انجام روتین کارهای درمانی نباشند، مطمئنا جزو بهترین متخصصان پزشکی این کشور خواهند بود.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *