زندگی‌نامه شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران

شهیده فرحناز حسنی‌آذر

به مناسبت هفته دفاع مقدس زندگی نامه شهدای مدافع سلامت دانشگاه منتشر می شود. در ادامه به زندگی نامه شهیده فرحناز حسنی آذر اشاره شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بسیج جامعه پزشکی و اساتید، بخشی از زندگی نامه شهیده فرحناز حسنی آذر تهیه و تنظیم گردیده که در ادامه می‌ خوانیم.

شهیده فرحنازحسنی آذر در 3 بهمن 1351 درخانواده ای مذهبی در اردبیل چشم به جهان گشود. پدر ایشان مغازه دار و از موسسین مرکز آموزش قرآنی مسجد درآبادی های مقیم مرکز واقع در شهرک وصال تهران بودند. شهیده پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در محله نازی آباد تهران در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل شدند. و بعد از آن به استخدام بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درآمدند.

همسر شهیده حسنی آذر که خود از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی هستند می گویند ایشان فوق العاده مردمی، دلسوز، خانواده دوست، وظیفه شناس بودند و بدون حاشیه زندگی می کردند و بسیار باهوش و جزو تیم تیز هوشان و مسئول علمی دبیرستان خود بودند و به تدریس علاقه زیادی داشتند و به هم شاگردی ها و دوستان در دروسشان کمک می کردند. و به پدر ، مادر، خواهران و برادران احترام خاصی می گذاشتند
خداوند توفیق داد که به همراه ایشان هیات و خیریه حسین ابن علی(ع) را در سال 80 تاسیس کنیم تا یاری رسان نیازمندان و محرومان شهرمان باشیم. ایشان همواره به دوستان و اقوام می گفتند سعی کنید همیشه و در همه حال گذشت داشته باشید و همدیگر را عفو کنید و با هم کنار بیایید که دنیا محل گذراست و البته خودم این نکته را در زندگی مشترک مشاهده می کردم. حاصل ازدواجمان هم یک دختر هست که اکنون محصل هستند.    

شهیده حسنی آذرپرستاربیمارستان شریعتی با ۲۵ سال سابقه درخشان درخدمت رسانی دلسوزانه، به بیماری کرونا مبتلا و پس از حدود سه هفته مبارزه با ویروس منحوس کرونا در تاریخ 27 تیرماه 1399 به مقام عظیم شهادت نائل آمدند. و در قطعه ۵۰ شهدای بهشت زهرا همجوار با شهدای گمنام و شهدای خدمت آتش نشان آرام گرفتند. یادشان گرامی باد.

 

مهدی  اعمالی
تهیه کننده:

مهدی اعمالی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *